اقدامات اشغالگران آمریکایی برای غارت هر چه بیشتر نفت سوریه

چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399 - 19:21:42
اقدامات اشغالگران آمریکایی برای غارت هر چه بیشتر نفت سوریه

تهران - الکوثر : نظامیان تروریست آمریکا از چند روز پیش تاکنون ، به شدت در حال تجهیز و احداث مقرهای نظامی در استان‌های دیرالزور و حسکه در شرق و شمال شرق سوریه هستند تا بتوانند نفت بیشتری غارت کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد، عملیات گسترش پایگاه میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور و تجهیز سایر پایگاه‌ها در آن، همچنان ادامه دارد و نشستها و دیدار و بازدیدهایی از سوی مسئولان آمریکایی از این پایگاهها و مقرها صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، عملیات گسترش این پایگاه ، از زمانی آغاز شد که طی روزهای اخیر، دهها کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی و اسلحه و مهمات به همراه عناصر تروریست آمریکا و نیروهای حاضر در ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش، وارد دیرالزور شدند. 

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه گشتی‌هایی به صورت روزانه در حال تردد در بزرگراه بین‌المللی حلب-حسکه هستند آمده است، عناصر آمریکایی در منطقه «الجزرات» در غرب استان دیرالزور، یک پایگاه نظامی ایجاد کردند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا  سال 2019 از خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد، ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این بود تا 600 نیروی نظامی آمریکا در اطراف حوزه‌های نفتی باقی بمانند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399 - 19:19:45

دسته بندی :