تداوم درگیری میان نیروهای وابسته به امارات و عربستان در یمن

چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399 - 15:18:33
تداوم درگیری میان نیروهای وابسته به امارات و عربستان در یمن

تهران - الکوثر : درگیری بین شبه نظامیان شورای انتقالی تحت حمایت امارات و شبه نظامیان تحت حمایت عربستان در استان ابین یمن تشدید شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در درگیری های روز سه شنبه میان نیروهای «عبدربه منصورهادی» رئیس جمهور مستعفی یمن تحت حمایت عربستان سعودی و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوبی  تحت حمایت امارات در استان ابین در جنوب یمن، 16 نفر کشته و زخمی شدند.

درهمین حال، درگیری‌هایی که در حومه شهر زنجبار در ابین طی ساعات گذشته رخ داده، با کشته شدن یک نظامی دولت مستعفی یمن  و زخمی شدن پنج نیروی دیگر آن همراه بوده است. 

شورای انتقالی جنوبی  تحت حمایت امارات اعلام کرد، درگیری ها همچنان  ادامه دارد و نیروهای شورای انتقالی در معرض حمله قرار گرفتند که در این حملات چندتن از آنها دستگیر شدند. 

این درگیری ها در چارچوب نزاع روزافزون بین عربستان و امارات بر سر نفوذ در یمن انجام می شود، به طوری که ابتدا از عدن و مناطق اطراف آن در جنوب یمن آغاز شد؛ سپس به دیگر مناطق و جزیره سقطری کشیده شد و در این درگیری ها صدها تن زخمی و کشته شدند.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در پنجم نوامبر گذشته توافقی را در ریاض به امضا رساندند، اما این توافق نتوانست به وضعیت جنوب یمن سر و سامان دهد، به خصوص که شورای انتقالی خواستار جدا شدن جنوب یمن از شمال این کشور است.

سازمان ملل روز سه شنبه از طرف‌های ذیربط در یمن خواست درگیری‌ها در استان ابین را متوقف کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399 - 15:15:50

دسته بندی :