مخالفت حماس و جهاد اسلامی فلسطین با ازسرگیری مذاکرات سازش

پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399 - 18:6:42
مخالفت حماس و جهاد اسلامی فلسطین با ازسرگیری مذاکرات سازش

تهران - الکوثر : جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین با طرحی عربی که برای مقابله با الحاق اراضی بیشتری از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل ، بازگشت به مذاکرات را مطرح می‌کند، مخالفت کردند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز پنج شنبه اعلام کرد، دعوت به مذاکره با رژیم صهیونیستی، فرار از رویارویی و جستجوی ابزارهای بی‌فایده برای طولانی کردن اشغالگری این رژیم است.
عضو جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد، آنچه انتظار می‌رود بازگشت به مذاکرات نیست، بلکه خروج از توافق اسلو، لغو شناسایی رژیم صهیونیستی و تحقق وحدت بیشتر میان فلسطینیان است تا این وحدت، مقدمه‌ای برای تحرکات میدانی و مردمی فلسطینیان در کرانه باختری باشد.
«صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز اعلام کرد، پیشنهاد  مذاکره با رژیم اشغالگر قدس،شکست وعادی‌سازی روابط است، چراکه هیچ فلسطینی بر سر سرزمین و حقوق خود مذاکره نمی کند. 
عضو حماس تاکید کرد، پیشنهاد مذاکره با رژیم صهیونیستی بازتولید جنایتی است که سی سال از عمر مسأله فلسطین را تباه و مقاومت را محاصره کرد.
در ادامه واکنش‌ها به الحاق اراضی بیشتری از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل،«احمد الدیک» مشاور وزیرامورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از طرحی عربی برای مقابله با الحاق کرانه باختری خبر داد که یکی از بندهای این طرح دعوت به مذاکره با رژیم صهیونیستی با حضور مراجع بین‌المللی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399 - 17:32:20

دسته بندی :