عطوان با اشاره به تشدید حملات به سوریه: آمریکا و اسرائیل به اهدافشان نخواهند رسید

چهار شنبه 17 اردیبهشت 1399 - 10:45:40
عطوان با اشاره به تشدید حملات به سوریه:   آمریکا و اسرائیل به اهدافشان نخواهند رسید

تهران- الکوثر: سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت آمریکا و اسرائیل این بار نیز به اهدافشان نخواهند رسید، اما پاسخ ایران وقتی که زمان مناسب برسد قطعی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالباری العطوان نوشت آیا همزمانی اقدام آلمان به تحریم حزب الله لبنان و متهم کردنش به تروریسم همراه با تشدید حملات اسرائیل به اهداف سوری و ایرانی آن هم با میانگین روزانه دو حمله تصادفی است؟ اهداف مورد نظر از این حملات خصمانه چیست؟ و پاسخ چه زمانی خواهد بود؟ حزب الله یا سپاه پاسداران پاسخ خواهد داد؟»

وی نوشت برای ما همزمانی تصمیم آلمان در گنجاندن نام حزب الله در فهرست تروریسم و جرم اعلام کردن هرگونه حمایتی از این حزب همراه با گسترش حملات موشکی اسرائیل به اهدافی در عمق سوریه شامل شماری از پایگاه‌ها و مراکز مطالعاتی نظامی و انبار‌های تسلیحاتی، غافلگیر کننده نیست.

این تصمیم آلمان پس از فشار‌های شدید آمریکا و اسرائیل و در چارچوب طرحی برای افزایش فشار‌ها به ایران و گروه‌ها و احزاب وابسته به آن در سوریه و عراق و لبنان و یمن و به ویژه با توجه به تنش فزاینده کنونی در منطقه خلیج فارس و موفقیت ایران در فرستادن ماهواره نظامی به فضا  گرفته شده است.
راهبرد آمریکا، هرج و مرج آفرینی و فروپاشی اقتصادی در لبنان است تا به انقلاب علیه حزب الله منجر و به جنگ داخلی به رهبری برخی احزاب و شبه نظامیان راستگرایی که در پر کردن خلاء وزارتخانه‌ها و تشکیل دولت به ریاست حسان دیاب شکست سختی خوردند، تبدیل و این حزب تضعیف و چه بسا خلع سلاح شود.

از تشدید حملات خصمانه اسرائیل به شرق سوریه و شمال آن روشن است که این حملات در چارچوب یک طرح خونین اسرائیلی و برخوردار از حمایت‌های آمریکا انجام می‌شود و از سرگرمی جهانیان به ویروس کرونا بهره گرفته شده است.

این راهبرد اسرائیل و آمریکا به هیچ یک از اهدافش نخواهد رسید و ائتلاف ایران و سوریه، قوی‌تر و استوارتر از آن است که اولا چنین حملاتی در آن تأثیر بگذارد .

کسی که به آمریکا پاسخ داد و پهپاد گلوبال هاوک آن را بر فراز تنگه هرمز سرنگون و به پایگاه عین الاسد آمریکا در پاسخ به جنایت ترور سپهبد قاسم سلیمانی و دوستش ابو مهدی المهندس حملات موشکی کرد در پاسخ به حملات مستقیم و غیر مستقیم اسرائیل هرگز تردید نخواهد کرد. 
به اعتقاد ما، افتادن در دام آمریکا و اسرائیل و پاسخ به این حملات تحریک آمیز در حالی که عراق با خلاء دولت روبروست و ایران سرگرم مقابله با کرونا و خطرات اقتصادی آن است و سوریه نیز با مداخله نظامی ترکیه برخوردار از حمایت‌های برخی گروه‌های تندروی تروریستی در ادلب و نیز با مداخله نظامی آمریکا در شرق فرات یعنی انبار نفت و گاز سوریه روبروست، خردمندانه نیست.


چهار شنبه 17 اردیبهشت 1399 - 10:45:33