ریاض: در قبال زندانیان سیاسی سیاست اهمال کاری پزشکی در پیش بگیرید

شنبه 13 اردیبهشت 1399 - 18:29:32
ریاض: در قبال زندانیان سیاسی سیاست اهمال کاری پزشکی در پیش بگیرید

تهران- الکوثر: منابع عربستانی از دستوراتی که مقامات سعودی به اداره زندانهای این کشور برای در پیش گرفتن سیاست اهمال کاری پزشکی در قبال زندانیان سیاسی داده اند، پرده برداشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از العهد، منابع عربستانی از دستوراتی که مقامات سعودی به اداره زندانهای این کشور برای در پیش گرفتن سیاست اهمال کاری پزشکی در قبال زندانیان سیاسی داده اند، پرده برداشتند.

حساب کاربری «زندانیان بیان» در عربستان در توییتر اعلام کرد: برای ما روشن شده است که اداره زندانهای عربستان اخیرا دستوراتی مبنی بر هدف قرار دادن شماری از بازداشت شدگان سپتامبر ۲۰۱۷ از طریق در پیش گرفتن سیاست اهمال کاری پزشکی دریافت کرده است که شامل ممانعت از توزیع داروهای لازم حتی مُسکن ها، ممانعت از هواخوری زندانیان و ممانعت از ورزش است. همچنین اداره امور زندانها، زمان تماس تلفنی زندانیان با خانواده هایشان را کم کرده است.

این حساب کاربری همچنین فاش کرد: برای ما روشن شده است که اداره امور زندانها، الشیخ ابراهیم الیمانی را به طور عمدی از معاینه پزشکی برای چندبار متوالی محروم کرده است و این با وجود نیاز مبرم وی به معاینات پزشکی است زیرا وی از دیابت و فشار خون رنج می برد. ما خواهان آزادی بدون درنگ شیخ هستیم تا وضع جسمانی اش وخیم نشود و آنچه بر سر عبدالله الحامد(زندانی سیاسی مشهور عربستانی) آمد، تکرار نشود.

حساب کاربری زندانیان بیان همچنین اعلام کرد که زاید البناوی از زندانیان در بند آل سعود از بیماری سرطان رنج می برد و بیم آن می رود که در صورت عدم انتقال وی به بیمارستان با توجه به نیاز مبرمی که به مراقبت پزشکی دارد، جانش را از دست بدهد.


شنبه 13 اردیبهشت 1399 - 17:3:10