درگیری مرزی پاکستان و هند سه کشته بر جا گذاشت

پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399 - 9:9:12
درگیری مرزی پاکستان و هند سه کشته بر جا گذاشت

تهران- الکوثر: ارتش پاکستان بامداد پنجشنبه از تبادل سنگین آتش میان نیروهای این کشور و مرزبانان هندی در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر خبر داد که در اثر آن سه غیر نظامی پاکستانی کشته شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد: حملات توپخانه‌ای و تیراندازی مرزبانان هندی به محل سکونت غیرنظامیان در خاک پاکستان سه کشته برجا گذاشت.

ارتش پاکستان به آنچه واکنش مقابله‌جویانه نیروهای این کشور علیه آتشباری طرف هندی خواند، اشاره کرد و مدعی شد که تلفات جانی و خسارت شدیدی به مرزبانان هند وارد شده است.

درحالی که پاکستان و هند این روزها به شدت درگیر مهار ویروس کرونا هستند، مقامات دو کشور یکدیگر را به سوء استفاده از این وضعیت و تلاش برای متشنج‌ کردن مرزهای زمینی متهم می‌کنند.

فرمانده ارتش پاکستان روز گذشته با انجام بازدید سرزده از نواحی مرزی کشمیر، در نزدیکی نوار مرزی مشترک با هند از آمادگی کامل نیروهای پاکستانی برای پاسخ به آنچه که وی تجاوز و نقض آتش‌بس مرزی توسط هند عنوان کرد، خبر داد.

ژنرال "قمر جاوید باجوا"، هند را به نقض حقوق مردم کشمیر (تحت کنترل دهلی‌نو)، حملات مرزی به پاکستان و هدف قرار دادن غیرنظامیان این کشور متهم کرد و افزود: پاکستان دست از پاسخ تلافی‌جویانه بر نمی‌دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399 - 8:59:12

دسته بندی :