کنافه ، شیرینی و دسر خوشمزه عربی +طرز تهیه

سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 - 16:38:34
کنافه ، شیرینی و دسر خوشمزه عربی +طرز تهیه

تهران_الکوثر: کنافه یک دسر و شیرینی خوشمزه عربی است که طرفداران زیادی در کشورهای عربی و ترکی دارد

تهران- الکوثر: کنافه (Kanafeh) یک دسر خوشمزه عربی است که اصالت آن مربوط به کشور فلسطین می‌باشد. نسخه ترکی این دسر که با نام کونفه می‌شناسند، یکی از محبوب‌ترین انواع آن است. علاوه بر آن این دسر لذیذ در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و حتی کشورهای دیگری همانند یونان طرفداران بسیاری دارد. مشهور است که کنافه متعلق به شهر نابلس در فلسطین است و به آن لقب نماد دسرهای فلسطینی را داده‌اند. البته این را فراموش نکنیم که بیشتر شهرت این دسر به علت استفاده از پنیر معروف نابلسی در آن است.

کنافه را با رشته های مخصوص که کادایف هم می گویند درست می شود این شیرینی بسیار خوشمزه در کشورهای عربی و ترکی طرفداران زیادی دارد که در این مطلب  طرز تهیه کنافه این غذای عربی خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای کنافه

- 500 گرم رشته کنافه (رشته کنافه رو میتونین از لوازم قنادی ها تهیه کنید)
- 250 گرم کره
- 250 گرم پنیر موزارلا یا پنیر خامه ای بی نمک

مواد لازم برای شربت
- 1.5 فنجان شکر
- 1.5 فنجان آب
- چند قطره آبلیمو


دستور پخت کنافه به زبان خودمانی

اول شکر و آب و لیمو رو با هم بذارین رو حرارت متوسط تا شربتتون آماده بشه و اجازه بدین کاملا خنک بشه.

رشته کنافه رو با دست خوب از هم جدا و کمی خرد کنین کره رو ذوب کنین و بریزین روی رشته ها و خوب مخلوط کنین تا همه رشته ها آغشته به کره بشن در یک قالب گرد نیمی از رشته هارو ریخته و با دست خوب فشار بدین تا یکنواخت در همه جای قالب پهن بشه قالب نیازی به چرب شدن نداره چون رشته ها کره ای هستن پنیر نرم شده رو روش بریزین و صاف کنین و بقیه رشته ارو روی پنیر ریخته سطحش رو کامل با فشار دست بپوشونین ظرف رو برای یک ساعت رد یخچال بذارین و بعد از این زمان قالب رو در فر از پیش گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه به مدت نیم ساعت بذارین و در آخر گریل فر رو روشن کنین تا روی شیرینی ها برشته بشه۵ دقیقه بعد از خروج قالب از فر شربت رو روی شیرینی بریزین و پودر پسته برای تزیین روش باشین بعد برش زده و سرو کنین.


 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 - 16:23:15