محمد عبدالسلام : مذاکره در حلقه آتش و محاصره غیرممکن است

جمعه 29 فروردین 1399 - 11:32:25
محمد عبدالسلام : مذاکره در حلقه آتش و محاصره غیرممکن است

تهران - الکوثر : رئیس هیئت مذاکره کننده صلح یمن تاکید کرد صلح در یمن مستلزم تصمیم آشکار و صریح ائتلاف سعودی به توقف حملات و رفع محاصره علیه یمن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد عبدالسلام» در گفت‌‌وگو با شبکه المسیره، درباره موضع صنعا نسبت به درخواست سازمان ملل برای قبول آتش‌بس گفت گفت‌وگو زیر آتش و محاصره صرفا اهرم فشاری است که به نفع گزینه نظامی خواهد بود.

وی بار دیکر اعلام آتش‌بس توسط توسط ائتلاف سعودی طی یک هفته اخیر را ادعایی دروغین و صرفا یک نمایش تبلیغاتی و رسانه‌ای توصیف کرد.

‎‌‎‌‌‎رئیس هیئت مذاکره کننده یمن تصریح کرد صلح تنها با اعلام توقف حملات و رفع محاصره ممکن خواهد بود و در حال حاضر فرصت واقعی صلح وجود ندارد، زیرا حملات دشمن متوقف نشده است.

به گفته عبدالسلام، ائتلاف متجاوز سعودی می‌خواهد از فرصت آتش‌بس برای ساماندهی وضعیت میدانی استفاده کند نه اینکه واقعا قصد پایان دادن به جنگ را داشته باشد.

عبدالسلام تاکید کرد شورای امنیت به جای جلسات بی فایده ماهیانه، باید تصمیم آشکار و روشنی را برای توقف حملات متجاوزان و رفع محاصره از یمن اتخاذ کند.

نخستین ماه از ششمین سال جنگ عربستان علیه یمن رو به پایان است. عربستان هفته گذشته از آتش بس دو هفته ای در این جنگ خبر داد، اما حتی یک ساعت نیز به آتش بس پایبند نبود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 فروردین 1399 - 10:52:43

دسته بندی :