سخنگوی حماس : رژیم صهیونیستی در تبادل اسرا جدی نیست

پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 15:40:8
سخنگوی حماس : رژیم صهیونیستی در تبادل اسرا جدی نیست

تهران - الکوثر : سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد، رژیم صهیونیستی هیچ گام جدی و عملی در خصوص تبادل اسرا برنداشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عبدالطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس گفت: موفقیت یا شکست طرحی که «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه ارائه داده، به میزان جدیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بستگی دارد. 

القانوع با تاکید بر اینکه مسأله اسرای فلسطینی در صدر اولویت‌های سران حماس  قرار دارد، افزود: این جنبش با تمام ابزارها و امکانات برای آزادی تمام اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم اشغالگر تلاش می‌کند. 

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اخیراً اعلام کرد، این جنبش به دلیل شیوع کرونا حاضر است در صورت آزادی اسیران فلسطینی سالخورده، بیمار و زنان و کودکان اسیر، امتیازدهی جزئی در پرونده تبادل اسیران بدهد. 

برخی رسانه‌های صهیونیستی و غیرصهیونیستی مدعی شدند که این پرونده پیشرفت خوبی داشته و رژیم صهیونیستی با آزادی کودکان و زنان فلسطینی موافقت کرده است. 

چندین نفر از مقامات حماس تاکنون  تأکید کرده اند که تحولی در این پرونده رخ نداده و در صورت نهایی شدن آن، اطلاع‌رسانی می‌کنند.

در حال حاضر، حدود شش هزار زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند که در میان آنان، 200 کودک زندانی هستند و 700 نفر از آنان نیز بیماریهای مختلفی دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 15:7:44

دسته بندی :