سوءاستفاده آمریکا از شیوع کرونا برای حمایت از تروریستها در سوریه

یک شنبه 10 فروردین 1399 - 11:36:56
سوءاستفاده آمریکا از شیوع کرونا برای حمایت از تروریستها در سوریه

تهران - الکوثر : دولت های سوریه و روسیه درباره تأمین گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه توسط آمریکا در قالب کمک‌های بشردوستانه به پناهجویان، هشدار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دولت های سوریه و روسیه با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: آمریکا از شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا سوءاستفاده می کند تا در قالب رساندن دستگاه‌های تشخیص کرونا به کمپ پناهجویان "رکبان"، تروریستهای تحت کنترل خود را تامین کند.
دولت های سوریه و روسیه  اوضاع اسفبار در کمپ پناهجویان "رکبان" را نتیجه اشغالگری غیرقانونی آمریکا دانسته و بازگشت پناهجویان به خانه‌های خود در سرزمین‌های تحت حاکمیت دولت سوریه را خواستار شدند. 
«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه جمعه شب ضمن هشدار درخصوص شیوع ویروس کرونا در سوریه گفت، مسئولیت جان ساکنان شرق فرات بر عهده آمریکا است و واشنگتن باید نیازهای پزشکی و بهداشتی مردم این منطقه را تأمین کند. 
اردوگاه "رکبان" که میزبان 25 هزار پناهجوی سوری است در محدوده تحت کنترل نیروهای آمریکایی واقع شده است و دسترسی کارکنان بخش کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه تقریباً غیرممکن شده است. 
علی‌رغم آن‌که آمریکا پیشتر از خروج نظامیانش از سوریه خبر داده بود،  نظامیان تروریست آمریکا همچنان در بخش‌های مختلف سوریه حضور دارند و بدون اجازه دمشق و سازمان ملل متحد به عملیات نظامی و تأمین گروه‌های تروریستی ادامه می دهند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 10 فروردین 1399 - 8:45:45

دسته بندی :