توطئه ترامپ و بن سلمان برای منزوی کردن روسیه در بازار نفت

چهار شنبه 6 فروردین 1399 - 11:53:12
توطئه ترامپ و بن سلمان برای منزوی کردن روسیه در بازار نفت

تهران- الکوثر: رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ از برنامه های عربستان سعودی برای انزوای روسیه از بازارهای نفت از طریق افزایش تولید نفت خام حمایت كرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک مقام ارشد سابق دولت ترامپ گفت رئیس جمهور آمریکا نهم مارس در گفتگوی تلفنی با ولیعهد عربستان سعودی محمد بن سلمان، مواضع خود را در خصوص کاهش قیمت نفت ابراز کرده بود. 

به گفته وی، ترامپ برنامه های ریاض را در خصوص افزایش تولید نفت تأیید کرد اما در عین حال وی خواستار پرهیز از کاهش شدید قیمت نفت شد زیرا برای محافظت از تولید کنندگان نفت در ایالات متحده نباید قیمت نفت به میزان زیادی کاهش یابد.

با این حال نشریه پالیتیکو خاطرنشان کرد، سقوط قیمت ها دو هفته پس از مکالمه ترامپ با بن سلمان به قدری زیاد بود که کاخ سفید با تعجب به آن نگاه می کند. این منبع گفت: "هیچ کس تصور نمی کرد که قیمت این ماده (نفت) تا این حد کاهش یابد."

وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود مقامات وزارت انرژی آمریكا از دولت ترامپ خواستند با عربستان سعودی برای تنظیم قیمت نفت متحد شود.

گفتنی است، قیمت نفت خام آمریکا اخیرا بزرگترین افت از سال 2008 را تجربه کرد. قیمت نفت برنت هم افت زیادی را شاهد بود که بزرگترین افت این شاخص نفتی از زمان بحران مالی سال 2008 تاکنون بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 6 فروردین 1399 - 11:47:41