پیاده‌روی زیارتی‌ در کاظمین منع شد

جمعه 1 فروردین 1399 - 11:53:41
پیاده‌روی زیارتی‌ در کاظمین منع شد

تهران- الکوثر: دبیرخانه عمومی آستان مقدس کاظمیه از مؤمنان و زائران عراقی خواست تا با توجه به خطر همه گیری ویروس کرونا برای انجام آیین رجبیه از پیاده روی زیارتی به سمت کاظمین خودداری کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در بیانیه آستان مقدس کاظمیه از مؤمنان درخواست شده تا زیارت از بارگاه امام کاظم (علیه السلام) را از راه دور و خارج از شهر کاظمین انجام دهند تا از امنیت خود و خانواده آنها به دلیل شیوع ویروس کشنده کرونا اطمینان حاصل شود.
برخی از مردم بغداد و دیگر استان ها بدون توجه به هشدارها و توصیه های بهداشتی مقام های عراقی در باره خطر انتشار و همه گیری ویروس کرونا طبق سنت هر ساله با پای پیاده راهی زیارت رجیبه در کاظمین شده اند.
بر این اساس، مراجع بهداشتی از بروز فاجعه در بغداد به دلیل پایبند نبودن مردم به مقررات منع تردد هشدار داده و از نیروهای امنیتی خواسته اند در اجرای مقررات جلوگیری از رفت و آمد شدت عمل به خرج دهند.

در همین حال نیروهای امنیتی برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری بیشتر از انتشار ویروس کرونا پنجشنبه شب همه ورودی های شهر کاظمین را بستند.

ماموران همچنین با بلندگو از مردم درخواست کردند که از خانه خارج نشوند.
مسوولان بهداشتی عراق از تبعات زیارت امامین کاظمین (ع) در این شرایط خطرناک که ویروس کرونا امنیت و سلامت همگانی را تهدید می کنند، نگران هستند.
وزارت بهداشت عراق روز پنجشنبه از شناسایی ۱۱ مورد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد تا به این ترتیب تعداد مبتلایان این ویروس به ۱۷۷ نفر برسد.
بر اساس بیانیه این وزارت‌خانه، آزمایشگاه‌های مرکزی وزارت بهداشت عراق از ۱۲۳ نمونه گیری، ۱۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کردند که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۱۷۷ نفر رسید.
وزارت بهداشت عراق روز پنجشنبه از شناسایی ۲۶ مورد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد تا به این ترتیب تعداد مبتلایان این ویروس به ۱۹۲ نفر برسد.
بر اساس بیانیه این وزارت‌خانه، در نمونه گیری وزارت بهداشت عراق ۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در بغداد، ۵ مورد نجف، ۳ مورد بابل و ذی قار و کربلا هر کدام یک مورد شناسایی شد و به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۱۹۲ نفر رسید.


جمعه 1 فروردین 1399 - 11:37:47