افزایش اختلاف بین صهیونیست ها : بنی گانتس خواستار محاکمه نتانیاهو شد

سه شنبه 27 اسفند 1398 - 10:36:19
افزایش اختلاف بین صهیونیست ها :  بنی گانتس خواستار محاکمه نتانیاهو شد

تهران- الکوثر: بنی گانتس رئیس حزب آبی- سفید رژیم صهیونیستی خواستار محاکمه شدن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر موقت این رژیم شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   بنی گانتس رئیس حزب آبی- سفید رژیم صهیونیستی گفت با تمام توان برای تشکیل دولت فراگیر و ملی در "اسرائیل" در طول چند روز آینده تلاش خواهد کرد.

وی در سخنانی تلویزیونی پس از مأمور شدن به تشکیل کابینه، محاکمه شدن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر موقت و سپرده شدن او به دست عدالت را خواستار شد . 

گانتس روز یکشنبه حمایت 61 نماینده از کنست یا پارلمان 120 کرسی اسرائیل را برای تشکیل دولت به دنبال برگزاری انتخابات دوم مارس گذشته- سومین انتخابات در کمتر از یک سال- به دست آورده است.
گانتس علاوه بر حمایت های حزب آبی-سفید و یک ائتلاف کوچک تر چپ میانه، از سوی حزب فهرست مشترک احزاب عرب اسرائیل و حزب سیاسی ملی‌گرا و سکولار اسرائیل خانه ما حمایت شده است.
بنیامین نتانیاهو ژانویه گذشته رسماً به فساد مالی، دریافت رشوه و کلاهبرداری متهم شد. گانتس نیز قبلا گفته است در هیچ دولتی که ریاست آن را فردی به عهده داشته باشد که با اتهامات مختلف مواجه است، خدمت نمی کند اما این موضوعات مربوط به زمان پیش از بروز بحران ویروس کرونا بود.
دادگاه نخست وزیر اسرائیل که قرار بود روز سه شنبه آغاز شود، به علت شیوع ویروس کرونا، تا 24 ماه مه، به تعویق افتاد.


سه شنبه 27 اسفند 1398 - 10:6:9