تاکید آبه شینزو بر برگزاری المپیک 2020 به رغم مخالفت ترامپ

جمعه 23 اسفند 1398 - 17:32:12
تاکید آبه شینزو بر برگزاری المپیک 2020 به رغم مخالفت ترامپ

تهران- الکوثر: «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد علیرغم پیشنهاد «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای تعویق یک ساله بازی های المپیک و پارالمپیک 2020، توکیو آماده برگزاری این بازی ها در موعد مقرر است.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یوشیهیده سوگا دبیر کابینه ژاپن گفت که آبه شینزو در مکالمه تلفنی با دونالد ترامپ گفته است ژاپن تلاش های خود برای میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو را ادامه می دهد ترامپ هم در واکنش از تلاش های شفاف ژاپن قدردانی و با ادامه همکاری موافقت کرده است.

گفته می شود که این دو رهبر پیرامون شرایط موجود و واکنش های آتی به شیوع جهانی ویروس کرونا و همچنین مسائل دیگری که باعث نگرانی هر دو طرف است، بحث و گفت و گو کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز گذشته در پاسخ به سئوال خبرنگاری تلویحا گفته بود به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازی های المپیک امسال در توکیو باید یک سال به تعویق انداخته شود.

او افزود در نظر دارد این پیشنهاد را به شینزو آبه نخست وزیر ژاپن منتقل کند و گفت: «تعویق یک ساله بازی های المپیک بهتر از برگزاری این بازی ها بدون تماشاچی است».

ترامپ یادآور شد تصمیم هایی که دولت ژاپن در قبال المپیک توکیو اتخاد می کند را محترم خواهد شمرد.

این اولین بار است که ترامپ به تعویق زمان برگزاری این بازی ها اشاره می کند و تحلیلگران می گویند ترامپ در پی آن است تا انتقاد از او مبنی بر اینکه شیوع ویروس جدید کرونا در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا را جدی نگرفته است، خنثی کند.

روز پنجشنبه، «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک که در مراسم آغاز حمل مشعل المپیک در یونان شرکت داشت، تاکید کرد المپیک توکیو طبق برنامه برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر کمیته برگزار کننده المپیک و پارالمپیک توکیو می گوید امیدوار است با همکاری کمیته بین المللی المپیک و کمیته بین المللی پارالمپیک آمادگی برای این بازی ها را ادامه دهد.

در بیانیه ای که این کمیته امروز جمعه منتشر کرد آمده است این کمیته، کمیته بین المللی المپیک و کمیته بین المللی پارالمیپک امیدوارند تدارکات برای برگزاری ایمن این بازی ها طبق برنامه از ماه ژوئیه را با همکاری دولت ژاپن، دولت کلان شهر توکیو و دیگران ادامه دهند.

این کمیته گفت با نظارت دقیق و نزدیک بر اوضاع و مشورت با سازمان جهانی بهداشت، این کار را انجام خواهد داد.

قرار است بازی های المپیک توکیو از 24 جولای تا 9 آگوست ۲۰۲۰ (3 تا 19 مرداد 1399) و بازی های پارالمپیک هم از 25 آگوست تا 6 سپتامبر 2020 (20 مرداد تا 16 شهریور 1399) برگزار شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 23 اسفند 1398 - 17:32:4

دسته بندی :