سقوط دوباره ارزش سهام آرامکوی عربستان و بورس های امارات

چهار شنبه 21 اسفند 1398 - 18:17:25
سقوط دوباره ارزش سهام آرامکوی عربستان و بورس های امارات

تهران- الکوثر: ارزش سهام شرکت نفت عربستان (آرامکو) در پی شکست نشست اخیر اوپک و کاهش بی سابقه قیمت جهانی نفت با سقوط دوباره مواجه شد؛ ارزش سهام آرامکو امروز (چهارشنبه) شاهد کاهش ۵.۱ درصدی بود؛ از سوی دیگر شاخص بورس های دبی و ابوظبی امارات نیز در معاملات روز چهارشنبه روند نزولی به خود گرفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علاوه بر کاهش ارزش سهام شرکت آرامکو، شاخص بورس عربستان هم با وجود مبادلات به ارزش ۵.۶ میلیارد ریال سعودی با ایستادن بر نقطه ۶ هزار و ۵۴۶ واحدی، کاهش ۳.۱ درصدی را ثبت کرد.

شاخص بورس های ابوظبی و دبی نیز به ترتیب با کاهش ۶۴ صدم درصد و ۱.۰۴ به معاملات روز چهارشنبه پایان دادند.

در مقابل بورس های مسقط عمان، قطر و کویت شاهد رشد حدود ۱ تا ۲ درصدی در شاخص بورس بودند.

بورس های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در پی شکست نشست اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش تولید نفت و همزمان با افزایش نگرانی های جهانی از شیوع ویروس کرونا، هفته جاری را با سقوط بی سابقه ارزش سهام آغاز کردند.

قیمت جهانی نفت نیز در پی مخالفت روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید نفت در نشست اخیر اوپک پلاس با کاهش بی سابقه رو به رو شد.

در همین حال ارزش سهام شرکت نفت آرامکو عربستان در هفته جاری از زمان عرضه سهام این شرکت در ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۹۸) به کمترین میزان خود رسید و با کاهش ۹ درصدی قیمت جهانی نفت شرکت آرامکو روز گذشته (سه شنبه) تصمیم گرفت با هدف جلوگیری از ضرر بیشتر، عرضه سهام این شرکت در بازار بورس را متوقف کند.

دولت سعودی تلاش می کند با عرضه سهام شرکت نفتی آرامکو برنامه های ولیعهد این کشور که در قالب برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ وعده داده شده است را محقق کند.


چهار شنبه 21 اسفند 1398 - 18:15:57