اردوغان : هدف ترکیه اشغال خاک سوریه نیست

دو شنبه 19 اسفند 1398 - 10:10:3
اردوغان : هدف ترکیه اشغال خاک سوریه نیست

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر با توجیه لشگر کشی ارتش این کشور به سوریه گفت: هدف ترکیه اشغال خاک سوریه نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در استانبول با اشاره به توافق پنجشنبه گذشته ترکیه  و روسیه در مسکو مدعی شد هدف آنکارا از حضور در خاک سوریه ایجاد شرایط بازگشت پناهندگان سوری به شهرهای خود و حفظ امنیت مرزهای ترکیه است. 

رئیس جمهوری ترکیه با ابراز خرسندی از توافق اخیر مسکو افزود: اگر دولت سوریه آتش بس را رعایت نکند، ترکیه  نیروهای سوری را هدف حملات سنگین خود قرار خواهد داد.

اردوغان پیشترنیز  مدعی شده بود، حضور نظامی ترکیه در سوریه برای اشغال این کشور نیست، بلکه برای مبارزه با گروه های تروریستی است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود به  انتقاد از متحدین غربی خود نیز پرداخت و تصریح کرد: چرا تاکنون کسی در غرب  مدعی حقوق بشر، آزار و اذیت صدها هزار نفر را که برای رسیدن به اروپا تلاش می کنند محکوم نکرده است.

اظهارات رییس جمهور ترکیه در حالی است که ارتش این کشور از 9 اکتبر سال گذشته میلادی حملات وسیعی را به خاک سوریه انجام داده است.

گفتنی است تجاوز آشکار نظامی ترکیه به خاک  سوریه  همزمان با اجرای عملیات پاکسازی استان ادلب سوریه  از وجود تروریست‌ها از جمله گروه های مورد حمایت دولت آنکارا توسط  ارتش سوریه صورت گرفته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 اسفند 1398 - 9:47:37