مسلمانان آمریکا بیشتر به کدام نامزد رای دادند؟

جمعه 16 اسفند 1398 - 9:19:19
مسلمانان آمریکا بیشتر به کدام نامزد رای دادند؟

تهران- الکوثر: نظرسنجی شورای روابط آمریکایی- اسلامی نشان می دهد بیشتر مسلمانان آمریکا در انتخابات درون حزبی دموکرات ها در روز سه شنبه بزرگ به برنی سندرز، یکی از دو نامزد مطرح این انتخابات رای داده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روز سه شنبه انتخابات درون حزبی دموکراتها به طور همزمان در 14 ایالت آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت، ویرجینیا برگزار شد. اگرچه نتایج کلی این انتخابات نشان می دهد که جو بایدن بر رقبای خود پیشی گرفته است اما انتخاب بیشتر مسلمانان آمریکا برنی سندرز بوده است.
۷۳ ممیز ۹ دهم درصد از رای دهندگان مسلمانی که در نظرسنجی شورای روابط آمریکایی-اسلامی شرکت کرده اند در انتخابات سه شنبه بزرگ رای خود را به صندوق انداخته اند. از این تعداد ۵۱ ممیز ۱ دهم درصد به حزب دموکرات و 17 ممیز 5 دهم درصد به حزب جمهوری خواه گرایش داشته و 24 ممیز 5 دهم درصد مستقل بوده اند.
از میان رای دهندگان مسلمانی که در انتخابات درون حزبی دموکرات ها شرکت کرده اند، 58 ممیز 2 دهم درصد به برنی سندرز، 26 ممیز 8 دهم درصد به جو بایدن، 5 ممیز 4 دهم درصد به مایکل بلومبرگ، 5 ممیز 1 دهم درصد به االیزابت وارن و 1 ممیز 4 دهم درصد نیز به نامزدی دیگر رای داده اند.
از نظر طیف سنی، براساس این نظرسنجی، 76 درصد از رای دهندگان مسلمان 18 تا 34 سال از برنی سندرز حمایت کرده و 16 درصد از آنها حامی جو بایدن بوده اند. 42 ممیز 6 دهم درصد از رای دهندگان مسلمان بین 65 تا 74 سال حامی برنی سندرز و 39 ممیز 4 دهم درصد حامی بایدن بوده اند.
54 ممیز 4 دهم درصد از زنان مسلمان از سندرز و 34 ممیز 6 دهم درصد از بایدن در این انتخابات حمایت کرده اند.
این نظرسنجی همچنین نشان می دهد 60 درصد از رای دهندگان مسلمان خواستار سیاست گشوده تری در برابر پناهجویانی هستند که از جنگ و خشونت می گریزند و 25 ممیز 7 دهم درصد چنین دیدگاهی ندارند.
61 ممیز 2 دهم درصد از رای دهندگان مسلمان از نظام بیمه ای تک پرداخت کننده حمایت می کنند و 27 ممیز 2 دهم درصد با آن مخالف هستند.
62 درصد از آنها معتقدند اسلام هراسی و احساسات اسلام ستیزانه در آمریکا افزایش یافته است، 19 ممیز7 دهم درصد معتقدند این روند رو به کاهش است و 18 ممیز 3 دهم درصد گفتند نظری در این باره ندارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 16 اسفند 1398 - 9:19:2