هنیه: شهید سلیمانی ناجوانمردانه به دست آمریکا به شهادت رسید

سه شنبه 13 اسفند 1398 - 11:57:41
هنیه: شهید سلیمانی ناجوانمردانه به دست آمریکا به شهادت رسید

تهران- الکوثر: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت که این جنبش با درخواست آمریکا برای برقراری ارتباط مخالفت کرده و شهید سلیمانی نقش محوری در منطقه و محور مقاومت داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت که راهبرد این جنبش بر ضرورت وحدت فلسطینی استوار است.

«اسماعیل هنیه» در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت: برای دستیابی به یک دیدگاه و رویکرد واحد، امتیازهای زیادی دادیم و چهار گزینه را پیشنهاد کردیم. پیشنهاد اول، برگزاری انتخابات عمومی. پیشنهاد دوم، برگزاری مجلس ملی فلسطین در خارج از رام الله به منظور مشارکت همه گروه ها. پیشنهاد سوم، برگزاری کنفرانس ملی فلسطین در قاهره. پیشنهاد چهارم، تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین.

وی همچنین از اعلام آمادگی جنبش حماس برای اجرای هر کدام از این گزینه ها که جنبش فتح با آن تعامل مثبت داشته باشد، خبر داد و افزد که از گروه‌های فلسطینی انتظار می‌رود بیش از هر زمان دیگر برای دستیابی به آشتی فلسطینی تلاش کنند و مصر نقش محوری در این خصوص دارد.

هنیه در خصوص سفرش به مسکو اظهار داشت: روسیه با تمام گروه های فلسطینی روابط خوبی دارد و قادر به حرکت درآوردن جامعه بین الملل برای حمایت از موضوع فلسطین است.

وی ادامه داد: از برادران فتح انتظار می رود که از برخی موضوعات مربوط به ما قبل اوسلو خلاص شوند. نامه جنبش حماس مبنی بر اعلام آمادگی برای میزبانی از هیئت تشکیلات خودگردان در غزه به محمود عباس تحویل داده شد.

اسماعیل هنیه از مخالفت حماس با درخواست آمریکا برای ارتباط با این جنبش خبر داده و گفت: از طریق شبکه المیادین اعلام می کنم که واشنگتن سعی بر ارتباط با حماس داشت و ما مخالفت کردیم. ما با هرگونه تماس های سری با آمریکا مخالفت کردیم و مهم است که راه سیطره آمریکا بر منطقه را سد کنیم. کشورهایی که از آمریکا آسیب دیده اند باید به ابزارهای ارتباطی مشترک دست یابند و با هم دیدار داشته باشند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: برای ناکام گذاشتن هر تلاشی برای ایجاد تفرقه بین حماس و جهاد اسلامی هوشیار هستیم. تهدیدات متوقف نشده است و مقاومت در غزه شکستی نیست.

اسماعیل هنیه در خصوص ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی به دست تروریست های آمریکایی هم تصریح کرد که شهید سلیمانی ناجوانمردانه به دست آمریکا به شهادت رسید.

وی همچنین افزود که شهید سلیمانی نقش محوری در منطقه و محور مقاومت داشت و شرکت هیاتی از حماس در مراسم عزای وی طبیعی بود.


سه شنبه 13 اسفند 1398 - 8:7:20