ناکامی آمریکا و عربستان در الجوف

دو شنبه 12 اسفند 1398 - 14:42:44
ناکامی آمریکا و عربستان در الجوف

تهران- الکوثر: تسلط کامل نیرو‌های یمنی بر استان الجوف، نقشه‌های متجاوزان آمریکایی و سعودی را برای غارت ثروت‌های طبیعی این منطقه ناکام گذاشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع یمنی از تسلط کامل نیرو‌های این کشور بر استان الجوف خبر دادند. نیرو‌های یمنی پس از عملیاتی گسترده علیه مزدوران وابسته به رژیم متجاوز سعودی، این استان را به کنترل خود در آوردند. نیرو‌های یمنی همچنین امنیت منابع انرژی و معادن در الجوف را تأمین کردند.

حسین الموسوی گزارشگر شبکه در گزارشی با اشاره به ادامه واکنش نیرو‌های یمنی به تجاوز نیرو‌های مزدور وابسته به رژیم عربستان سعودی گفت: پیروزی‌ها و دستاورد‌های نظامی میدانی نیرو‌های یمنی که از چند ماه پیش آغاز شده است همچنان ادامه دارد. نیرو‌های یمنی بعد از آزاد کردن شهر الحزم مرکز استان الجوف، این استان را از حملات گسترده  نیرو‌های ائتلاف متجاوز، به طور کامل تحت تسلط خود در آوردند. منابع نظامی یمنی اعلام کردند تسلط بر منطقه الغیل به نیرو‌های یمنی کمک کرد استان الجوف را تحت کنترل خود در آورند. به گفته این منابع نظامی تسلط بر سلسله کوه‌های العقبه نیز به فروپاشی نیرو‌های متجاوز و عقب نشینی آن‌ها منجر شد.
در ادامه گزارش آمده است: این دستاورد‌های راهبردی در همه ابعاد اعم از نظامی، سیاسی و اقتصادی اهمیت زیادی دارد. آزادشدن الجوف علاوه بر تأمین امنیت مسیر بین المللی و مرز‌های منطقه نجران عربستان، به معنای محاصره مأرب از سمت شمال و شرق است. استان الجوف همچنین دومین استان بزرگ یمن به شمار می‌رود و ذخایر نفتی و معدنی بسیار زیادی دارد و آزادشدن آن طرح آمریکا و عربستان سعودی را برای سیطره بر ثروت‌های این استان ناکام گذاشت.
سرتیپ عزیز راشد کارشناس مسائل نظامی گفت: «آمریکا و متجاوزان سعودی از منطقه موسوم به منطقه هفت صحبت می‌کنند که ذخایر نفتی و معدنی زیادی در آنجا قرار دارد به همین سبب آزاد شدن الجوف به معنای پایان طرح موسوم به منطقه هفت است.»

افزایش تجاوزات متجاوزان به الحدیده
تلویزیون العالم در گزارشی اعلام کرد، تعداد تخلفات متجاوزان در الحدیده طی ساعات گذشته بسیار زیاد شده و طی آن مناطق مختلف بیش از 150 بار هدف حمله قرار گرفته است.

زیاد الحسنی خبرنگار شبکه در یمن در گزارشی با اشاره به افزایش موارد نقض توافقنامه سوئد گفت: در حالی که اهالی الحدیده چشم به توافق سیاسی، توقف تجاوزات و درگیری ها بر اساس توافق سوئد دوخته اند، ائتلاف متجاوز و مزدوران آن به نقض توافقنامه ادامه می دهند و موارد نقض توافقنامه در ساعات گذشته به شدت افزایش یافته و به بیش از 150 مورد نقض علنی رسیده و طی آن مراکز مراقبت و مناطق اطراف الحدیده با انواع سلاح از جمله گلوله های توپ هدف قرار گرفته است. در این حملات شماری از غیرنظامیان به شهادت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند.
یکی از شهروندان یمنی گفت :« خواب بودیم که حملات شروع شد و گلوله ها یکی پس از دیگری به زمین اصابت کرد.»
در ادامه گزارش با اشاره به خشم مردم و مسئولان یمنی از ادامه تجاوزات و نقض توافقنامه سوئد آمده است: خشم گسترده مردم و مقامات یمنی سراسر الحدیده و مناطق اطراف آن را فراگرفته است و اهالی از ادامه تجاوزات و ریخته شدن خون افراد بی گناه و ویران کردن منازل بر سر ساکنان که نقض آشکار توافقنامه انسانی امضا شده در سوئد است، به شدت خشمگین شده اند.
علی قشر معاون استاندار الحدیده گفت :«اگر بی توجهی سازمان ملل به اقدامات متجاوزان نبود، این دشمن وحشی به تجاوزات خود علیه یمن ادامه نمی داد.»
در پایان گزارش آمده است: در پی ادامه تجاوزات، نشستی امنیتی - نظامی برای بررسی راه های مقابله با متجاوزان و مزدوران آنها و جلوگیری از تعرض آنها به غیرنظامیان برگزار شد. کمیته امنیتی - نظامی، عبور مزدوران سعودی و امارات از خطوط آتش بس را که سازمان ملل در توافقنامه های خود برای بازآرایی نیروها در الحدیده ترسیم کرده است، اقدامی تنش زا دانستند که به شدت با آن مقابله خواهد شد.


دو شنبه 12 اسفند 1398 - 14:31:2