بشار الجعفری : به مقابله با تجاوزگری ترکیه ادامه می دهیم

شنبه 10 اسفند 1398 - 12:46:52
بشار الجعفری : به مقابله با تجاوزگری ترکیه ادامه می دهیم

تهران - الکوثر : نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد جمعه شب در نشست اضطراری شورای امنیت این سازمان درباره اوضاع استان ادلب شمال سوریه تصریح کرد نظامیان ترکیه در نقش حامیان تروریست‌ها در این استان ظاهر شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بشار الجعفری در این نشست خاطرنشان کرد، ارتش ترکیه مراکز دیده بانی خود در شمال سوریه را که هدف از ایجاد آن، نظارت بر تحرکات تروریست‌ها است، به اتاق‌های عملیات جهت حمایت از گروه های تروریستی تبدیل کرده است.

"الجعفری" با تاکید بر اینکه سوریه در خاک خود با تروریسم مبارزه می‌کند و نه در خاک دیگری تصریح کرد، مبارزه نیروهای سوری با تروریسم طبق قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه خواهد داشت. 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اقدام جنایتکارانه ترکیه در استفاده از غیرنظامیان سوری به عنوان سپر انسانی در جهت تحقق منافعش را نیز محکوم کرد و گفت: عملیات ارتش سوریه در استان های حلب و ادلب با هدف رها کردن مردم این استان ها از جنایت تروریست‌ها صورت می گیرد.

"واسیلی نبنزیا"، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تروریست‌ها آتش بس در استان ادلب را نقض کرده‌اند تصریح کرد، سوریه حق دارد به حملات تروریست‎ها پاسخ دهد. 

عملیات ارتش سوریه و متحدانش در استان ادلب که آخرین پایگاه گروه های تروریستی در سوریه محسوب می شود واکنش منفی ترکیه و متحدان غربی اش و تهدیدات پیاپی این کشورها را به دنبال داشته است.

ترکیه  از حامیان اصلی گروه های تروریستی در سوریه است.

ارتش ترکیه در روزهای اخیر در راستای حمایت از ترویست ها، بارها مواضع ارتش و زیر ساخت های سوریه در استان ادلب را هدف قرار داده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 اسفند 1398 - 10:6:48

دسته بندی :