مخالفان سوری از کشته شدن 16 نظامی سوری در حملات ترکیه خبردادند

جمعه 9 اسفند 1398 - 17:44:54
مخالفان سوری از کشته شدن 16 نظامی سوری در حملات ترکیه خبردادند

تهران- الکوثر: گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، روز جمعه اعلام کرد دست کم 16 نظامی ارتش سوریه در حمله بامداد امروز ارتش ترکیه به شمال غرب سوریه کشته شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه به محل دقیق کشته شدن این نظامیان هیچ اشاره‌ای نکرده است.
در همین ارتباط، "خلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه گفت در واکنش به کشته شدن نظامیان ترکیه در استان ادلب بیش از ۲۰۰ موضع نیروهای ارتش سوریه را با پهپاد و یگان توپخانه هدف قرار دادیم.
آکار مدعی شد: با وجود آن که با مقام‌های روسی هماهنگ شد و حضور نظامیان‌مان را به اطلاع آنان رساندیم، اما هدف حمله قرار گرفتیم.
اظهارات آکار درحالی مطرح می‌شود که وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد سربازهای کشته شده ترکیه در میان تروریست‌ها حضور داشتند و آنکارا درباره حضور نظامیانش در ادلب به مسکو اطلاع رسانی نکرده بود.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه پنجشنبه شب اعلام کرد دست کم 34 نظامی ارتش ترکیه در حمله هوایی در استان ادلب کشته شدند، هرچند مقام های ترکیه تنها کشته شدن 29 نظامی و زخمی شدن 36 سرباز این کشور در حمله هوایی را تایید کرده‌اند.
به دنبال پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، تنش‌ها میان ترکیه و روسیه از یک سو و میان دولت آنکارا و دمشق از سوی دیگر شدت گرفته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 9 اسفند 1398 - 17:20:32