دیدار سفیر سوریه با نخست‌وزیر لبنان

دو شنبه 5 اسفند 1398 - 16:55:0
دیدار سفیر سوریه با نخست‌وزیر لبنان

تهران- الکوثر: سفیر سوریه در اولین دیدار خود با نخست‌وزیر جدید لبنان درباره لزوم رفع تحریم و محاصره لبنان و سوریه بحث و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان امروز دوشنبه برای اولین با «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد تا هم  تشکیل دولت جدید را تبریک بگوید و هم با وی تبادل‌نظر کند.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، عبدالکریم علی پس از این دیدار اعلام کرد، در این دیدار چشم‌اندازی درباره تحولات منطقه و سوریه ارائه کرده، خصوصا پس از اینکه سوریه توانسته در مناطق زیادی بر تروریسم پیروز شود.

سفیر سوریه در ادامه بر رفع تحریم‌ها، محاصره‌ای که لبنان و سوریه را آزار می‌دهد و موضوع آوارگان سوری در لبنان، اردن، ترکیه و تمام مناطق دیگر تأکید کرده است.

وی گفت: نخست‌وزیر دیاب نیز این موضوع را اعلام کرد و به او پاسخ دادم دولت لبنان و تمام قوایی که می‌توانند در رفع تحریم‌ها و محاصره لبنان و سوریه موثر باشند، باید اعمال فشار کنند.

عبدالکریم علی این دیدار با مفید خواند و تصریح کرد: مردی غیور دیدم که دنبال برون رفت، ابزارهای قابل اجرا، نجات وضعیت بحران زده در لبنان و رسیدن به راه خروج‌های مثبت در تعامل با دو کشور برادر ، دو ملت و خانواده‌های موجود در دو طرف مرز است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 5 اسفند 1398 - 16:54:49