ازسرگیری تردد در بزرگراه بین المللی دمشق -حلب

شنبه 3 اسفند 1398 - 16:44:41
ازسرگیری تردد در بزرگراه بین المللی دمشق -حلب

تهران- الکوثر: وزیر حمل و نقل سوریه روز شنبه اعلام کرد تردد وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی در بزرگراه بین المللی دمشق - حلب پس از هشت سال از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) علی حمود افزود، این بزرگراه آماده خدمت رسانی به شهروندان است و تردد خودروها و وسایل نقلیه در آن از سر گرفته شده است.

حلب پایتخت اقتصادی سوریه و دمشق پایتخت سیاسی آن است و در هشت سال گذشته این مسیر بین المللی به خاطر اشراف تروریست ها بر بخش هایی از آن در استان ادلب در شمال غرب سوریه بسته شده بود.

رسانه های سوریه پیش از این گزارش دادند که ارتش این کشور اقدامات لازم را برای تامین امنیت بزرگراه دمشق - حلب انجام داده است.

این جاده با عبور از شهرهای متعدد در سوریه از حلب در شمال این کشور آغاز شده و با گذشتن از دمشق به مرزهای جنوبی سوریه واقع در مرز اردن می رسد.

ادلب 11 درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که نیروهای ارتش این کشور طی هفته های اخیر در جریان عملیات گسترده 221 منطقه ، بخش ، روستا و شهرک را در آن و استان حلب از دست تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای همسایه سوریه خارج کردند.

بحران سوریه از سال 2011 با حملات تروریست ها به نیروهای دولتی این کشور آغاز شد.

با از سرگیری تردد در جاده بین المللی حلب - دمشق از این پس روند حمل و نقل کالا و مسافر بین مناطق مختلف سوریه رونق گرفته و می تواند این کشور را از وضعیت نابسامان اقتصادی کنونی خارج کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 3 اسفند 1398 - 16:44:25