6 جاذبه های گردشگری کشور اندونزی( سرزمین امید)+عکس

چهار شنبه 30 بهمن 1398 - 16:0:27
6 جاذبه های گردشگری کشور اندونزی( سرزمین امید)+عکس

اندونزی، مجمع الجزایری استوایی با جاذبه های فراوانی است که مقصدی محبوب برای همه نوع گردشگری محسوب می شود. در ادامه با برخی از جاذبه های گردشگری کشور اندونزی آشنا خواهید شد.

تهران- الکوثرهمراه ما باشید تا این ۱۰ جاذبه طبیعی در اندونزی را به اتفاق هم مرور کنیم.

1- راجا امپات


 راجا امپات حدودا ۱۰۰۰ جزیره کوچک دارد که منظره های آن بسیار خاص و متفاوت است. این سرزمین بکر پر از پرندگان اندمیک، گل های وحشی رنگارنگ و سایر حیوانات خانگی است. زیر دریا که برویم، حداقل ۵۰۰ گونه مرجان و ۱۴۰۰ نوع ماهی، از جمله کوسه-نهنگ، اسب دریائی ساحلی و غیره زندگی می کند که این محل را یکی از نقاط با ارزش ترین جهان برای غواصی تبدیل می کند.

2- کوه برومو


کوه برومو یکی از توریستی ترین جاذبه های طبیعی اندونزی است و زمانی که طبیعت نفس گیر آن را ببینید، بدون شک دلیل آن را خواهید فهمید. این آتشفشان فعال در وسط دشتی به نام دریای شن (Segara Wedi)، همراه با چندین کوه دیگر قرار دارد. کوه برومو دارای به خاطر فوران های مکررش که منجر به یک چشم انداز کوهستانی خیره کننده از دود سولفور شده، یکی از صحنه های محبوب برای عکاسی از اندونزی است.

3- دریاچه کلیموتو


این دریاچه آتشفشانی به دلیل رنگ های متغیرش بسیار معروف شده و در میان جاذبه های طبیعی اندونزی جای گرفته است. کلیموتو از ۳ دریاچه تشکیل شده که هر کدام رنگ مختص به خود را دارند و رنگ آن ها در طول سال، تغییر می کند؛ این رنگ ها از طیف های گوناگون سبز به سیاه و همچنین قرمز، قهوه ای و … هستند و آن هم به دلیل فعالیت های آتشفشانی است. محاسبه کرده اند که یکی از این دریاچه ها در طول قرن اخیر، ۴۴ بار تغییر رنگ داده است. هر بار که این اتفاق می افتد، مردم محلی مراسم معنوی خاصی را انجام می دهند که به ارواح گذشتگانشان برمی گردد.

4- دریاچه لابوان کرمین


کرمین به معنای «آین» است که دقیقا زیبایی طبیعی این جاذبه را توصیف می کند. آب های کریستالی و شفاف این دریاچه به گونه ای هستند که کف دریاچه از بالا دیده می شود؛ شما نیازی به اسنورکلینگ یا هیچ تجهیزات دیگری ندارید! گردشگران این دریاچه می توانند قایقی اجاره کنند و سایه قایق را روی کف دریاچه ببنید و یا یک تیوپ اجاره کرده و با آن در لابوان کرمین شنا کنند. ویژگی معجزه آسای دیگر این دریاچه این است که آب کف آن شور است و آبی که در سطح قرار دارد، کاملا شیرین می باشد. با شنا زیر این دریاچه به راحتی متوجه تغییرات ماهیان موجود در آن می شوید.

5- جزیره کومودو


این جزیره به عنوان زیستگاهی برای اژدهای کومودوی کنجکاو و باستانی شناخته می شود. جزیره کومودو چشم اندازی زیبا از تپه ها، پوشش های سرسبز، ساحل های عجیب و غریب و اقیانوس آبی روشن را همه با هم دارد. هر نقطه ای در این جزیره باشید، چیزی به شما هدیه داده می شود، از ساحل صورتی گرفته تا تپه هایی که چشم انداز بی نظیری از اقیانوس دارند، همگی شما را حیرت زده خواهد کرد.

6- آبشار کوبان سوو


کوبان سوو که در زبان محلی به معنای «هزاران آبشار» است، یکی از جذاب ترین دیدنی های طبیعی در اندونزی محسوب می شود. آب شفاف و تمیزی که از صخره پایین می ریزد و رنگ سبز محیطی که انگار این صخره ها را تزیین کرده اند، همگی نشانه هایی برای جذابیت این آبشار هستند. کوبان سوو هم از بالا دیدنی است و هم شما می توانید به پایین آن آمده و در حوضچه آن شنا کنید.
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 30 بهمن 1398 - 14:30:29