واکنش دمشق به تهدیدات ترکیه درباره حمله به ارتش سوریه

پنج شنبه 24 بهمن 1398 - 18:36:59
واکنش دمشق به تهدیدات ترکیه درباره حمله به ارتش سوریه

تهران - الکوثر : وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به تهدیدات ترکیه درباره حمله به ارتش سوریه اعلام کرد این اظهارات پوچ و توخالی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یک مقام وزارت خارجه سوریه گفت : تهدیدهایی که از سوی رئیس جمهوری ترکیه در خصوص حمله به ارتش سوریه بیان شده، پوچ و توخالی بوده و تنها از سوی شخصی که از تحولات موجود درکی ندارد، اعلام شده است.

این مقام وزارت خارجه سوریه هرگونه حضور نظامی ترکیه در اراضی سوریه را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست. 

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا با بیان اینکه تا پایان فوریه نیروهای دولتی سوریه را از برج‌های دیده بانی ترکیه در ادلب دور خواهیم کرد، به ارتش سوریه درباره هدف قرار دادن نظامیان ترک، هشدار داد. 

رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد، در ازای هرگونه آسیبی که به نیروهای این کشور وارد شود، بدون توجه به مفاد توافق سوچی، نیروهای نظامی سوریه را در تمام نقاط هدف قرار می‌دهیم. 

همزمان با این اظهارات، براساس برخی گزارش‌ها، دستکم دو کاروان ترکیه‌ای شامل ۱۰۰ خودروی نظامی از جمله ده‌ها تانک، خودروی زرهی و نفربر روز چهارشنبه وارد سوریه شدند. 

تجهیزات نظامی آنکارا درحالی وارد سوریه می شوند که بدنبال ورود غیرقانونی ارتش ترکیه به ادلب، ارتش سوریه چندی پیش مواضع نظامیان این کشور را هدف قرار داد که براثر آن چند نظامی تُرک کشته و شمار دیگری زخمی شدند. 

ارتش ترکیه به بهانه مقابله با نیروهای مسلح کُرد، ۱۲ پست نظارتی در ادلب، بدون اجازه دولت سوریه، در خاک این کشور ایجاد کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 بهمن 1398 - 18:20:31

دسته بندی :