فراخوان جنبش جهاد اسلامی برای حضور گسترده در مسجدالأقصی

پنج شنبه 24 بهمن 1398 - 19:1:42
فراخوان جنبش جهاد اسلامی برای حضور گسترده در مسجدالأقصی

تهران - الکوثر : جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای از فلسطینی‌ها خواست در دفاع از مقدسات و رد طرح آمریکایی «معامله قرن» در نماز صبح فردا (جمعه) در مسجدالاقصی شرکت کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (پنجشنبه) در این بیانیه اعلام کرد، کسانی که نمی‌توانند خود را به «مسجدالاقصی» برسانند به نشانه حمایت از این مسجد مقدس، به مسجد ابراهیمی در «الخلیل» بروند.

این دعوت در ادامه پویش «فجر عظیم» انجام می‌شود؛ پویشی که برای دومین ماه متوالی در حال اجراست تا اقدامی به نشانه حمایت از مقدسات فلسطینی، اعتراض به گسترش شهرک سازی، ورود غیرقانونی صهیونیستها به مسجدالاقصی و مخالفت با معامله قرن باشد.

شیخ «محمد حسین» مفتی قدس نیز روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از مردم فلسطین، تحریم و مقابله با طرح آمریکایی- صهیونیستی معامله قرن راخواستار شد. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا 28 ژانویه به همراه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح نژادپرستانه معامله قرن رونمایی کرد.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهمترین مفاد این طرح ننگین است.

این اقدام آمریکا با مخالفت و اعتراض مردم و گروهای فلسطینی و بسیاری از کشورهای جهان روبرو شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 بهمن 1398 - 18:15:55