ژنرال پاکستانی: ترور سردار سلیمانی بخشی از معامله ننگین قرن بود

چهار شنبه 23 بهمن 1398 - 17:23:57
ژنرال پاکستانی: ترور سردار سلیمانی بخشی از معامله ننگین قرن بود

تهران- الکوثر: ژنرال مرزا اسلم بیگ فرمانده سابق ارتش پاکستان گفت: ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بخشی از معامله ننگین قرن بود، اما واکنش سریع جمهوری اسلامی ایران، این توطئه را ناکام گذاشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه اردو زبان پاکستانی "نوای وقت" با انتشار مقاله‌ای از "ژنرال میرزا اسلم بیگ" فرمانده سابق ارتش و تحلیلگر برجسته امور سیاسی پاکستان نوشت: در صورت اجرای معامله قرن عملا کشوری به نام فلسطین وجود نخواهد داشت، چرا که این طرح با هدف تضعیف و محدود کردن جبهه مقاومت در فلسطین برنامه ریزی شده است.
وی افزود: با این نگاه می‌توان پی برد که اقدامات اخیر امریکا در منطقه از جمله ناامن سازی کشور‌ها و ترور فرماندهان مقاومت از جمله سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ارتباط مستقیمی با معامله قرن داشته است.
مرزا اسلم بیگ ادامه داد: ترامپ و داماد یهودی وی که از ۳ سال پیش برنامه ریزی این طرح شوم را آغاز کرده بودند، تصور می‌کردند در صورتی که سردار سلیمانی را هدف بگیرند ایران هیچ واکنشی را نشان نمی‌دهد و آن‌ها می‌توانند با تضعیف جبهه مقاومت به هدف اصلی خود یعنی تأمین امنیت و توسعه رژیم صهیونیستی دست پیدا کنند.
این تحلیلگر پاکستانی با اشاره به پاسخگویی جسورانه و قاطعانه ایران به اقدام تروریستی آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق تصریح کرد: آمریکایی‌ها نه تنها به آن هدفی که می‌خواستند نرسیدند؛ بلکه بعد از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی احساسات ضد آمریکایی – صهیونیستی در میان مسلمانان بیش از پیش تقویت شده و توازانی معکوس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.
فرمانده سابق ارتش پاکستان در ادامه اظهار داشت: شلیک موشک‌های ایرانی به پایگاه آمریکایی عین الاسد، علاوه بر این که توانمندی دفاعی، امنیتی و نظامی ایران را ثابت کرد، خاطره درهم کوبیده شدن رژیم صهیونیستی توسط حزب الله در سال ۲۰۰۶ را نیز برای آن‌ها و آمریکا یاد آور شد، از این رو این اسرائیل بود که با ترس از حملات موشکی ایران از آمریکا توقف تنش با ایران را خواستار شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 23 بهمن 1398 - 17:23:45

پربازدیدها