10 جاذبه گردشگری زیبا و شگفت انگیز کشور مالزی

چهار شنبه 2 مهر 1399 - 19:22:46
10 جاذبه گردشگری زیبا و شگفت انگیز کشور مالزی

تهران_الکوثر: اگر می‎‌خواهید ترکیب هماهنگ و مسالمت‌آمیزی از اقوام، ادیان و زبان‌های مختلف را در کنار هم ببینید، حتما به مالزی سفر کنید در ادامه با برخی از جاذبه های گردشگری زیبای کشور مالزی آشنا خواهیم شد.

1- پارک ملی گونونگ گادینگ

بدون تردید گیاه‌شناسان از تماشای بزرگترین گل جهان در پارک ملی گونونگ گادینگ مالزی حسابی لذت خواهند برد. نام این گل رافلزیاست؛ گلی که علاوه بر گیاه‌شناسان، سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. حدودا 9 ماه طول می‌کشد تا رافلزیا به طول کامل رشد کند. البته رافلز تنها یکی از صدهای گونه گیاهی است که در این پارک می‌روید.

2- جزیره مانوکان

جزیره مانوکان، دومین جزیره در پارک ملی تونک عبدالرحمان و نخستین پارک ملی آبی مالزی است.از جمله تفریحاتی که امکانش در جزیره مانوکان فراهم شده، می‌توان به پاراسیلینگ و غواصی اشاره کرد. در این جزیره می‌توانید غواصی در آب‌های کم‌عمق را که به آن اسنورکلینگ هم گفته می‌شود، تجربه کنید. علاوه بر این مناظر رویایی طبیعت در جزیره مانوکان، فضا را برای عکاسی نیز فراهم کرده است. ضمن اینکه صخره‌های مرجانی جزیره هم برای عکاسی ایده‌آل است.

3- پارک ملی باکو

پارک ملی باکو (Bako) از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و مکانهای دیدنی مالزی است. این پارک ملی که در ایالت بورنئو مالزی واقع شده، چندان بزرگ نیست اما با توجه به اندازه‌اش از تنوع جانوری وسیعی برخوردار است. بزرگترین جاذبه این پارک کمی خاص است؛ این جاذبه نوعی میمون عجیب و غریب و البته بسیار کمیاب است.

گردشگران در این پارک می‌توانند حیات وحش، جنگل‌های بارانی، آبشارهای پرتلاطم و سواحل دریایی بسیار زیبایی را مشاهده کنند. همچنین این پارک دارای مسیرهای پیاده‌روی طبیعی است، بنابراین شما می‌توانید تمام روز از قدم زدن در جنگل لذت ببرید.

4- جزیره ردانگ

 جزیره ردانگ  امتیازات فراوانی دارد که باعث جذب گردشگران می‌شود. از جمله این امتیازات می‌توان به آبی بسیار شفاف و خوشرنگ، ساحل‌هایی سفید رنگ و تنوع گونه‌های حیوانی آن اشاره کرد. بنابراین ردانگ یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری مالزی است.

5- ارتفاعات کامرون

یکی دیگر از مکان های دیدنی مالزی ارتفاعات کامرون است. ارتفاعات کامرون مالزی، مرکز کاشت چای در این کشور است. بنابراین طبیعی است که زمین‌ها و دشت‌های این ارتفاعات همیشه سرسبز و باصفا باشند. علاوه بر این عطر سحرآمیز چای تازه هم در بسیاری از ایام سال در این منطقه احساس می‌شود.

6- معبد کک لوک سی

 این معبد علی‌رغم جوانیش، یکی از مهم‌ترین معبدهای بودایی در جنوب شرق آسیا و بزرگترین معبد مالزی است. عبادت‌کنندگان از بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا به مالزی و به این معبد می‌آیند.

در این معبد که به «سوپرم بلیس» هم معروف است، تصاویر و مجسمه‌های متفاوتی از خدایان بودایی دیده می‌شود. علاوه بر این کنده‌کاری‌های هنرمندانه روی چوب، از دیگر جذابیت‌های این معبد است. با این حال تمام زیبایی‌های معبد، منحصر به ساختمانش نیست. باغی بزرگ با مجسمه‌های حیوانات، این معبد را به یکی از برترین جاهای دیدنی مالزی تبدیل کرده است.

7- گنتینگ هایلندز، پاهانگ

گنتینگ هایلندز شهری سرشار از انواع سرگرمی‌ها و تفریحات است. بنابراین می‌توان آن را در میان بهترین جاهای تفریحی مالزی جای داد. این منطقه دره‌مانند در میان کوه‌ها واقع شده است.

8- غارهای مولو

یکی دیگر از نقاط دیدنی مالزی، غار مولو است. این غار در پارک ملی گونونگ مولو واقع شده‌ است. این پارک، دارای یک منطقه جنگلی استوایی و غارهایی باورنکردنی و خاص است. منطقه ساراوک یکی از غارهای زیرزمینی بسیار بزرگ در میان غارهای مولو است. گفته می‌شود این غار به اندازه 40 فروند هواپیمای بوئینگ 747 جا دارد.وجود تعداد زیادی خفاش در این غار قابل‌توجه است. خفاش‌هایی که به طور دسته‌جمعی حرکت می‌کنند و به دنبال غذا می‌گردند.

9- برج های دوقلو پتروناس

تا قبل از سال 2004، برج های دوقلو پتروناس بلندترین برج های جهان بودند. این برج ها همچنان در بین بلندترین برج های جهان قرار دارند. با این اوصاف طبیعی است که این دو برج از جاذبه های کوالالامپور و جاهای دیدنی مالزی باشند.

10- منارا کی ال تاورز

منارا کی ال تاورز از دیدنی های مالزی و نماد کوالالامپور است. این برج بلند در نزدیکی برج های دوقلو پتروناس واقع شده است. ارتفاع برج بیشتر از 420 متر و ظاهرش شبیه به دوک نخ‌ریسی است. اما منارا کی ال تاورز تنها نماد شهر نیست بلکه از آن به عنوان برج مخابراتی هم استفاده می‌شود. این برج در سال 1994 در بالای تپه بوکیت ناناس ساخته شد.

 

این برج های 88 طبقه بیشتر از بتن ساخته شده‌اند. نمای فولادی و شیشه‌ای و نقوش اسلامی به کار رفته در تزئین این دو ساختمان، ظاهر مجللی به آنها بخشیده است. طبقات 41 و 42 برج های دوقلوی پتروناس به وسیله یک پل هوایی به هم وصل شده‌اند.
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 23 بهمن 1398 - 16:46:47