تاکتیک کثیف رژیم صهیونیستی برای در امان ماندن از آتش پدافند هوایی سوریه

شنبه 19 بهمن 1398 - 10:30:33
تاکتیک کثیف رژیم صهیونیستی برای در امان ماندن از آتش پدافند هوایی سوریه

تهران- الکوثر: جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی که در حملات گاه و بیگاه به سوریه مشارکت دارند برای در امان ماندن از موشک های پدافند هوایی سوریه‏‏، در اقدامی غیرمسئولانه و غیرانسانی‏، خود را پشت هواپیماهای مسافربری پنهان می کنند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود، در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق و فعال شدن پدافند هوایی سوریه، یک فروند هواپیمای مسافربری با 172 سرنشین که قصد فرود در فرودگاه دمشق را داشت، در جریان یک عملیات فنی برای آن که هدف شلیک ناخواسته پدافند هوایی سوریه قرار نگیرد در پایگاه نظامی حمیمیم روسیه در استان لاذقیه به زمین نشست.

این هواپیمای مسافربری که صبح پنجشنبه (17 بهمن ماه 1398) به دمشق پرواز کرد، به خاطر اقدامات غیر مسوولانه رژیم صهیونیستی در معرض تبادل آتش قرار گرفت. روسیه اعلام کرد که این هواپیما به جای نشستن در فرودگاه بین‌المللی دمشق مجبور شد تغییر مسیر بدهد و در پایگاه نظامی حمیمیم در لاذقیه فرود آید.

بر اساس گزارش‌ها، ورود این هواپیمای مسافربری به آسمان سوریه با حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به مواضعی در اطراف دمشق و واکنش دفاع ضدموشکی سوریه همزمان شده بود. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که رژیم صهیونیستی از هواپیماهای مسافربری به عنوان سپری در مقابل آتش ضد هوایی سوریه استفاده می کند.

پیش از این نیز یک فروند هواپیمای نظامی روسیه به دنبال پناه گرفتن جنگنده های رژیم صهیونیستی پشت این هواپیما برای تهاجم به سوریه، از سوی پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفت و تمامی سرنشینان آن کشته شدند که اعتراضات جدی مسکو به تل آویو را به دنبال داشت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 19 بهمن 1398 - 10:30:25