انتقاد شدید دمشق از سکوت شورای امنیت در قبال نقض حاکمیت سوریه

جمعه 18 بهمن 1398 - 13:44:23
انتقاد شدید دمشق از سکوت شورای امنیت در قبال نقض حاکمیت سوریه

تهران - الکوثر : بشار الجعفری ضمن انتقاد شدید از سکوت کشورهای عضو شورای امنیت این سازمان در قبال نقض حاکمیت سوریه توسط ترکیه و رژیم صهیونیستی گفت: برخی کشورها از تریبون سازمان ملل برای تحریک علیه سوریه و فشار بر این کشور سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بشار الجعفری در نشست شورای امنیت درباره استان ادلب، شمال سوریه، اظهار داشت، برخی دولت ها به ویژه دولت‌های غربی آشکارا برای ویران کردن سوریه تلاش می‌کنند و ابزار‌هایی را که برای نیل به این هدف به کار خواهند گرفت مشخص کرده اند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در این نشست بر لزوم توقف اشغال، تامین مالی تروریسم و اقدامات تجاوزگرانه علیه سوریه، تاکید کرد و گفت: با احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی سوریه، باید از تلاش های دولت این کشور و متحدان آن در مبارزه با تروریسم حمایت شود.

"بشار الجعفری" افزود : استان ادلب بخشی از خاک سوریه است و دمشق هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در پایان خاطرنشان کرد، دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه نیازمند آن است که کشور‌های غربی، دست از سیاست‌های خصمانه خود بکشند و به استفاده از تروریسم در سوریه پایان دهند.

"واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز در این نشست خاطرنشان کرد،  زمانی این جلسه‌ها برگزار می‌شود که تروریست‌ها در سوریه در معرض خطر قرار می‌گیرند و دولت سوریه بخش‌هایی از خاک خود را بازپس می‌گیرد.

"نبنزیا" با بیان اینکه گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل متحد قرار دارند تصریح کرد، دولت سوریه حق دارد با تروریست‌ها  در استان ادلب مبارزه کند.

استان ادلب آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه است.

همزمان با اقدامات ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب از اشغال تروریست‌ها، محور غربی به رهبری آمریکا و همراهی ترکیه با هیاهو به‌دنبال توقف این عملیات است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 بهمن 1398 - 13:2:42