بیانیه ارتش سوریه: تبانی ترکیه و اسرائیل برای نجات تروریست‌های «ادلب»

پنج شنبه 17 بهمن 1398 - 16:51:44
بیانیه ارتش سوریه: تبانی ترکیه و اسرائیل برای نجات تروریست‌های «ادلب»

تهران- الکوثر: ارتش سوریه در بیانیه‌ای از تبانی ترکیه و رژیم صهیونیستی برای نجات تروریست‌های تکفیری گرفتار در ادلب پرده برداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت دو بامداد پنجشنبه(17 بهمن)، یک کاروان نظامی از ترکیه با هدف کمک به تروریست‌های پناه‌گرفته در ادلب وارد خاک سوریه شده و همزمان رژیم اسرائیل برای پوشش این کاروان و کاهش تمرکز ارتش سوریه، حمله‌ای موشکی به دمشق ترتیب داد.

این بیانیه افزوده است : این تبانی به‌نفع تروریسم تکفیری، سربازان ما را از پیگیری مأموریت میدانی‌شان تا پاکسازی کامل خاک سوریه از لوث گروه‌های مسلح جنایت‌پیشه بازنمی‌دارد.

تنش در شهر ادلب و مناطق پیرامونی آن رو به افزایش است. ارتش سوریه اقدام به پیشروی در ادلب نموده است. هدف از این عملیات نظامی، سرکوب آخرین گروه‌های وابسته به تروریست های سوری اعلام شده است.

روز دوشنبه ۱۴ بهمن (سوم فوریه) وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در جریان حملات هوایی و پرتاب خمپاره توسط سربازان ارتش سوریه، چهار سرباز ترکیه کشته شده‌اند. افزون بر آن، گفته شد که نه سرباز دیگر این کشور در جریان این حملات مجروح شده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به حملات ارتش سوریه به ادلب از حمله هوایی به شماری از مواضع ارتش سوریه در این منطقه خبر داده و آن را "پاسخ محکم" ارتش ترکیه به این حملات اعلام کرد.


پنج شنبه 17 بهمن 1398 - 14:37:47