برنامه ریزی تروریست‌ها برای حمله شیمیایی جدید در سوریه

سه شنبه 15 بهمن 1398 - 9:4:30
برنامه ریزی تروریست‌ها برای حمله شیمیایی جدید در سوریه

تهران- الکوثر: وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از قصد تروریست‌ها در سوریه برای دست زدن به اقدامات تحریک‌آمیز جدید و نسبت دادن آن به نیروهای دولتی سوریه خبر داد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از اسپوتنیک، ارتش روسیه اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد گروهک موسوم به «کلاه سفیدها» با حمایت گروه‌های تروریستی در حال برنامهریزی برای دست زدن به یک اقدام تحریک‌آمیز جدید در سوریه با استفاده از عوامل سمی است. 

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، گروهی متشکل از 15 عضو کلاه سفیدها یکم فوریه (12 بهمن) برای ترتیب دادن رویدادی شبیه حمله شیمیایی وارد ادلب شده‌اند. 

این وزارتخانه اعلام کرد کلاه‌سفیدها نزدیک به 400 لیتر عامل شیمیایی را به سایتی در ادلب که قصد دارند در آنجا فیلمی تهیه کنند تحویل داده‌اند. 

چند ماه پیش «هیثم ابوسعید» کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه اعتراف کرده بود ارتش سوریه در غوطه شرقی و خان العسل از سلاح شیمیایی استفاده نکرده بود و فیلمهای منتشر شده، ساخت کلاه سفیدها بود.

ابوسعید با تأکید بر اینکه «کلاه سفیدها، نقش منفی در سوریه داشتند و حقایق، اخبار و فیلمها را جعل می‌کردند»، تصریح کرد : «این مسئله را کشف کردیم و آن را به نهادهای بین‌المللی گزارش کردیم، ولی فورا به ما فشار آوردند تا این کار را متوقف کنیم، ولی این اتفاق رخ نداد».

کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی و آسیب دیدگان در جنگ سوریه است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 15 بهمن 1398 - 9:3:45