اذعان نشریه کنگره آمریکا: پاسخ موشکی به عین‌الاسد تحقق خودباوری ایران

شنبه 5 بهمن 1398 - 14:50:18
اذعان نشریه کنگره آمریکا: پاسخ موشکی به عین‌الاسد تحقق خودباوری ایران

تهران- الکوثر: نشریه وابسته به کنگره آمریکا طی مقاله‌ای پاسخ موشکی ایران به جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی را تحقق خودباوری ایرانی‌ها دانست؛ پدیده‌ای که واشنگتن چندین دهه است تلاش می‌کند به آن دست یابد.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نشریه وابسته به کنگره آمریکا طی مقاله‌ای پاسخ موشکی ایران به جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی را تحقق خودباوری ایرانی‌ها دانست؛ پدیده‌ای که واشنگتن چندین دهه است تلاش می‌کند به آن دست یابد.

 در این مطلب که به قلم «رابرت مور»،‌ مشاور دفاعی کنگره آمریکا نگاشته شده، آمده است:‌ به ما گفته شد که ترور قاسم سلیمانی، ژنرال ایرانی توسط حمله هوایی آمریکا در بغداد از حملات احتمالی علیه اهداف آمریکایی جلوگیری کرده و احساس تحقق عدالت را نسبت به صدها آمریکایی که طی دو دهه گذشته توسط شبه نظامیان تحت حمایت ایران در عراق کشته شده اند، ایجاد کرده است.

اما ترور وی منجر به اقدام تلافی جویانه ایران با انجام حملات موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق شد که ادعا شده طی آن ۱۱ نظامی آمریکایی زخمی شدند. به این دلیل که آمریکایی ها آسیب دیدند این وضعیت به آسانی می تواند زمینه ای برای ورود آمریکا به جنگ تغییر نظام با ایران باشد. ما بسیار خوش شانس هستیم که این اتفاق نیفتاد به ویژه در این زمان که مقامات جنگ افروز علیه ایران پس از مدتها اکنون بالاترین نفوذ را در واشنگتن دارند.

در حالی که این وضعیت همچنان درحال تغییر و تحول است، یک امر مسلم است: روابط ایران و آمریکا برای حداقل ۴۰ سال گذشته تاکنون در سطح پایینی بوده و در آینده ای قابل پیش بینی بهبود نمی یابد. بسیاری از شاهدان این سوال را مطرح می کنند که آیا دولت ترامپ قبل از ارائه دستورالعمل برای ترور ژنرال سلیمانی، پیامدهای طولانی مدت این اقدام را به طور کامل درک کرده است. در حالی که برخی از حامیان این ترور، مدعی هستند که دولت های خاورمیانه به قدرت احترام گذاشته و ایران پس از این نمایش قدرت بازمی گردد. این در حالی است که هشدارهای وزارت خارجه به شهروندان (آمریکایی) در منطقه و حملات موشکی تلافی‌جویانه چیز دیگری را ثابت می کند.

حتی دولت بوش و نخست وزیر نتانیاهو در اسرائیل -که در تمایل به استفاده از نیروی نظامی شهرت دارند- به دلیل احتیاط در ززمینه واکنش ها، از فرصت های مختلف برای ترور (سردار) سلیمانی گذشتند. بجای استفاده از یک رویکرد واقع‌گرایانه و واقع بینانه با نمایش محدودیت ها، موقعیت کلی در دست کسانی در واشنگتن افتاده که بیش از چهار دهه مشغول بزرگ‌نمایی تهدید ایران برای امنیت آمریکا بوده تا تغییر نظام در تهران را توجیه نمایند. به واسطه اقدامات آنها، ما در مسیر یک خودباوری(در ایران) قرار گرفتیم. ترور (سردار) سلیمانی ما از هر زمان دیگری بعد از سال ۱۹۷۹ به مرزهای جنگ نزدیک تر کرده است.

کاملا روشن است که باید بدانیم ایرانی ها ترور محبوب ترین شخصیت نظامی خود را تلافی خواهند کرد. این خوش شانسی ما بود که در این حملات کشته نداشتیم و این فرصت برای دونالد ترامپ فراهم شد تا بتواند گزینه کاهش تنش ها را انتخاب کند.
 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 5 بهمن 1398 - 14:21:36