تشکیل نخستین جلسه کابینه لبنان به ریاست میشل عون

چهار شنبه 2 بهمن 1398 - 16:35:7
تشکیل نخستین جلسه کابینه لبنان به ریاست میشل عون

بیروت- الکوثر: «میشل عون» رییس جمهور لبنان امروز چهارشنبه در نخستین جلسه هیات دولت جدید که به ریاست وی در شرق بیروت برگزار شد، گفت: هیات دولت باید اعتماد مردم و نیز جامعه جهانی را جلب کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، عون افزود: دولت جدید در یک وضعیت سخت اقتصادی، اجتماعی و مالی تشکیل شده و از این رو وظایف وزیران بسیار حساس است و باید بتوانند اعتماد ملت و نمایندگانش را به دست بیاورند و برای اجرای خواسته های اساسی آنان به ویژه در مورد مسایل اقتصادی تلاش کنند.

وی با اشاره به این که باید به مردم برای آینده آنان اطمینان داد، تاکید کرد: در خارج نیز باید اعتماد جامعه بین الملل به موسسه های دولت لبنان بازگردد. ما یک برنامه اصلاحی اقتصادی و مالی وضع کرده ایم که لازم است دولت آن را اجرا یا در صورت ضرورت آن را اصلاح و اجرا کند و کارهای متوقف شده در سه ماه گذشته نیز از سر بگیرد.

«حسان دیاب» نخست وزیر جدید هم در نخستین جلسه هیات دولت گفت: وضعیت لبنان در همه عرصه ها نگران کننده است، چالش های بزرگی مقابل دولت وجود دارد که همه ما باید جدی با آن رویارویی کنیم.

وی با بیان این که ملت لبنان در سخت ترین و خطرناک ترین مرحله ی تاریخ خود بسر می برد، افزود: مردم از وعده های مکرر و برنامه های عملی نشده خسته و معتقدند امکانات و نیرویشان از بین رفته است.

دیاب خاطرنشان کرد: حق مردم است که مشکلاتشان حل و فصل شود و اصلاحات اجتماعی از کشمکش های سیاسی رها یابد زیرا ما در برابر خود یک فاجعه اقتصادی و مالی می بینیم و باید فشار ناشی از این فاجعه را کاهش دهیم.

نخست وزیر لبنان با اشاره به این که وظیفه دولت ایجاد و حفظ ثبات و امنیت مردم و جلب اعتماد آنان است، تاکید کرد: برای محافظت از کشور از نیروهای نظامی و انتظامی به خاطر تعامل خردمندانه با مشکلات و چالش ها، تامین آزادی شهروندان و گروه های سیاسی و تفاوت قایل شن میان اعتراض و شورش، حمایت می کنیم.

حسان دیاب با بیان این که دولت جدید دولت نجات ملی است و محدود به یک حزب و گروه سیاسی نیست، اظهار داشت: دولت ما برای همه لبنان و شهروندان آن است.

وی از وزیران کابینه خواست برنامه های اصلاحی خود را برای فعالیت های مورد نظر در سریع ترین وقت تدوین و ارایه کنند و وارد مناقشه ها و کشمکش های بی فایده سیاسی نشوند.

حسان دیاب گفت: در شرایط کنونی برکناری «ریاض سلامه» رییس کل بانک مرکزی لبنان، مطرح و مورد نظر نیست.

«محمود مکیه» دبیرکل نهاد نخست وزیری لبنان هم اعلام کرد، هیاتی متشکل از چند وزیر برای تدوین بیانیه رسمی دولت و ارایه آن به مجلس با هدف گرفتن رای اعتماد، تشکیل شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 2 بهمن 1398 - 16:8:13