یک کشته در حمله پلیس نیجریه به حامیان شیخ زکزاکی

چهار شنبه 2 بهمن 1398 - 14:40:46
یک کشته در حمله پلیس نیجریه به حامیان شیخ زکزاکی

تهران- الکوثر: روزنامه "دیلی پست" نیجریه روز چهارشنبه گزارش داد که در درگیری پلیس نیجریه با جمعی از شیعیان عضو جنبش اسلامی در ابوجا پایتخت، یک تن جان باخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس گزارش روزنامه «دیلی پست» نیجریه، پلیس ابوجا پایتخت نیجریه امروز برای متفرق کردن تظاهرات طرفداران شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور از گاز اشک آور و گلوله های جنگی استفاده کرد که در این درگیری یکی از تظاهر کنندگان کشته شد.

در تظاهرات اعضای جنبش اسلامی که در خیابان های پایتخت این کشور و برای حمایت از شیخ زکزاکی و آزادی وی از زندان برگزار شد، یک تن دیگر از تظاهرکنندگان به شدت مجروح شد.

"آنجوگوری مانزاه" فرمانده پلیس نیجریه امروز با صدور بیانیه ای حمله مسلحانه به صفوف تظاهرکنندگان را تایید کرد و گفت گه این حمله متاسفانه به دستور "بلا کیروما" کمیسر پلیس محلی صادر شد و تحقیقات در باره آن آغاز شده است.

شیخ ابراهیم زکزاکی به رغم وخامت وضع جسمی از سال 2015 (1394) به همراه همسرش در زندان به سر می برد.

شیخ زکزاکی درحالی همچنان در بازداشت به سر می برد که 23 دی ماه امسال یک دادگاه­‌ نیجریه حکمی صادر کرد مبنی بر اینکه زکزاکی باید به دلیل بیماری آزاد و تحت درمان قرار گیرد، با این وجود دولت نیجریه به این حکم قضایی تمکین نکرده و هنوز اقدامی برای آزادی او همسرش انجام نداده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 2 بهمن 1398 - 14:39:26

دسته بندی :