ابراز نگرانی فایز السراج از حضور نظامی امارات در لیبی

سه شنبه 1 بهمن 1398 - 18:43:45
ابراز نگرانی فایز السراج از حضور نظامی امارات در لیبی

تهران - الکوثر : رئیس دولت وفاق ملی لیبی با ابراز نگرانی از حضور نظامی امارات در لیبی تصریح کرد مقامات ابوظبی معلوم نیست در کشور ما به دنبال چه هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ژنرال خلیفه حفتر فرمانده شبه ‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» را مانعی بر سر راه برقراری صلح در لیبی توصیف و درباره حضور نظامی امارات در آن کشور در حمایت از حفتر ابراز نگرانی کرد.

السراج افزود امارات هیچ مرز مشترکی با لیبی ندارد و این موجب می‌شود تا اهداف ابوظبی در حضور نظامی در لیبی برای  طرابلس سوال برانگیز باشد. 

رئیس دولت وفاق ملی لیبی در خصوص کنفرانس برلین نیز که روز یکشنبه برگزار شد گفت که با توجه به تجربه‌های گذشته، به نتایج این نشست خوش بین نیست و طرابلس هیچ شریکی را که بتواند به آن برای خروح از بحران اعتماد کند، نیافته است. 

السراج در ادامه به مسأله نفت لیبی پرداخت و گفت اگر نیروهای  حفتر به محاصره چاه های نفت ادامه دهند، لیبی به سوی شرایط وخیم تر پیش خواهد رفت. 

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است: دولت مستقر در طرابلس، پایتخت، به ریاست "فائز السراج" که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت شناخته‌ است و حکومت مستقر در شرق لیبی به سرکردگی ژنرال حفتر که کشورهایی همچون امارات از آن حمایت می‌ کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 1 بهمن 1398 - 16:6:2

دسته بندی :