ترور سرداران مقاومت عزم عراق را برای اخراج نظامیان آمریکا جدی تر کرد

شنبه 28 دی 1398 - 10:22:20
ترور سرداران مقاومت عزم عراق را برای اخراج نظامیان آمریکا جدی تر کرد

تهران - الکوثر : سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت، آمریکا با نقض همه موازین و قوانین بین المللی و تجاوز به خاک عراق، عزم عراقی‌ ها را برای اخراج نظامیان بیگانه از همه خاک این کشور از جمله منطقه کردستان جدی تر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،«عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، با تشریح ساز و کار خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق گفت، این تصمیم به طور مستقل گرفته شده است و شامل منطقه کردستان عراق هم می‌ شود.

خلف با اشاره به ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس حشد الشعبی توسط آمریکا، افزود، این دو رخداد، خواسته‌ ها برای اخراج نظامیان آمریکایی را جلو انداخت. 

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شمار نیروهای خارجی در عراق را کم‌تر از شش هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود پنج هزار نفر آمریکایی هستند.

خلف، شراکت عراق با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" را هم در چارچوب آموزش درازمدت نیروها و تجهیز عراق عنوان کرد و افزود: ناتو حقی برای ساختن پایگاه‌ های نظامی در عراق ندارد. 

در پی ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب الرئیس سازمان بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) توسط دولت تروریست‌ آمریکا در بغداد، نمایندگان پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق را تصویب کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 28 دی 1398 - 9:36:4