اعتراض فلسطینی ها به حضور کنسول انگلیس در کرانه باختری

جمعه 27 دی 1398 - 13:25:49
اعتراض فلسطینی ها به حضور کنسول انگلیس در کرانه باختری

تهران - الکوثر : دهها فلسطینی ساکن شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن با تجمع مقابل ساختمان شهرداری این شهر به حضور کنسول انگلیس در این شهر اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تجمع کنندگان فلسطینی  روز پنج شنبه در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند، همزمان با ورود «فیلیپ هول» کنسول انگلیس به ساختمان شهرداری نابلس با سردادن شعارهایی،عذرخواهی دولت انگلیس برای اعلامیه بالفور را خواستار شدند. 
به گفته «خالد منصور» از فعالان فلسطینی ، مقام های انگلیسی در کشور فلسطین مورد استقبال قرار نمی گیرند، زیرا انگلیس در بوجود آوردن اسرائیل از طریق اعلامیه بالفور نقش اساسی داشت.  
این فعال فلسطینی تصریح کرد : دولت انگلیس نپذیرفته که از مردم فلسطین به خاطر اعلامیه بالفور عذرخواهی و اشتباه تاریخی خود را که موجب اشغال کشور فلسطین شده است، اصلاح کند.  
منصور افزود : کنسول انگلیس از چهره‌هایی بود که در کنار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی صدمین سالگرد اعلامیه بالفور را جشن گرفت.
اعلامیه بالفور دوم نوامبر1917 و با حمایت‌ های دولت انگلیس، زمینه را برای ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی  و اشغال سرزمین فلسطین و آواره کردن مردم آن، فراهم کرد.  
مردم و مسئولان فلسطینی خواستار آن هستند که انگلیس از بیانیه بالفور که راه را برای استقرار رژیم صهیونیستی در سرزمین تاریخی فلسطین هموار کرد، عذرخواهی کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 27 دی 1398 - 9:31:27

دسته بندی :