وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سفر خود را به دبی لغو کرد

یک شنبه 22 دی 1398 - 18:39:56
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سفر خود را به دبی لغو کرد

تهران - الکوثر : وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پی تحولات پس از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی , سفر خود را به دبی لغو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی اعلام کرد: یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه اسرائیل ، سفری را که قرار بود طی آن به دبی در امارات برود ، لغو کرد.
کانال دوازدهم اسرائیل روز شنبه اعلام کرد: لغو این سفر به دلیل تنش امنیتی کنونی است که از زمان ترور قاسم سلیمانی فرمانده "نیروی قدس" سپاه پاسداران ایران تاکنون در منطقه به وجود آمده است. 
این کانال اسرائیلی همچنین گزارش داد کاتس می خواست برای برگزاری سلسله جلساتی با مقامات اماراتی به دبی برود اما این سفر بنا به توصیه مقامات امنیتی مربوطه در اسرائیل لغو شد. 
این منبع افزود: تاریخ سفر قبلاً در اواسط ماه جاری تعیین شده بود اما لغو شد. براساس بیانیه وزارت امور خارجه اسرائیل ، در ژوئیه سال گذشته ، کاتس سفری به ابوظبی پایتخت امارات داشته است . 
اسرائیل ماه گذشته اعلام کرده بود آماده است برای شرکت در نمایشگاه "2020" که در دبی برگزار می شود ، در دبی حضور یابد.

گفتنی است به استثنای مصر و اردن ، کشورهای عربی روابط دیپلماتیک آشکاری با اسرائیل ندارند. با وجود این ، سرعت عادی سازی روابط در دوره اخیر به اشکال مختلف بین اسرائیلی ها و اعراب ، از طریق مشارکت اسرائیل در فعالیت های ورزشی و فرهنگی که توسط کشورهای عربی مانند امارات و قطر برگزار می شود، افزایش یافته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 دی 1398 - 18:5:16

دسته بندی :