انتقاد بشار الجعفری از سکوت شورای امنیت درباره ترور سردار سلیمانی

جمعه 20 دی 1398 - 12:18:46
انتقاد بشار الجعفری از سکوت شورای امنیت درباره ترور سردار سلیمانی

تهران - الکوثر : بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت چگونه شورای امنیت درباره جنایت امریکا در ترور فرماندهان ایرانی و عراقی سکوت می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بشار الجعفری نماینده  سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره صلح و امنیت جهانی گفت: دولت سوریه و متحدانش توانستند در جنگ با تروریسم پیروز شوند که این پیروزی تاثیرات مهمی بر کاهش تهدید جهان از سوی گروه های تروریستی خواهد داشت. 

بشار الجعفری سوالاتی درباره  مردم سوریه و جهان مطرح کرد و گفت: چرا باید همچنان مردم فلسطین و سوریه از  اشغالگری اسرائیل رنج ببرند؟ چرا شورای امنیت سازمان ملل در قبال اعتراف به قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و اشغال جولان سوریه ساکت است؟ چگونه شورای امنیت در قبال جنایتی که امریکا در حق فرماندهان  ایرانی و عراقی مرتکب شد ساکت است این در حالی است که این فرماندهان با  گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره مبارزه می کردند. 

وی افزود : برخی کشورها فکر می کنند نفوذ نظامی و اقتصادی آنها حق تعیین سرنوشت کشورهای عضو را به آنها می دهد که این مسئله می تواند سرنوشت سازمان ملل متحد را نیز به سرنوشت جامعه ملل دچار کند. 

وی اضافه کرد :​ باید با خطرات افزایش تهدید تروریسم جهانی و اعمال محاصره اقتصادی بر کشورها و گسترش اقدامات خارج از قوانین بین المللی با جدیت برخورد کرد.  

الجعفری گفت :​ سوریه با همکاری با همپیمانانش ، پیروزیهایی علیه تروریستها به دست آورد که نتایج مهمی در کاهش تهدید تروریسم در عرصه بین المللی خواهد داشت.  

وی درباره سکوت شورای امنیت در خصوص تجاوزات و اشغال نظامی که نیروهای آمریکا ، ترکیه ، فرانسه و انگلیس در سوریه مرتکب می شوند ابراز تعجب کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 20 دی 1398 - 12:18:14