ترکیه شورشیان سوری را به لیبی می‌فرستد!

یک شنبه 8 دی 1398 - 17:1:44
ترکیه شورشیان سوری را به لیبی می‌فرستد!

تهران- الکوثر: گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان، از اعزام 300 شبه‌نظامی وابسته به ترکیه به لیبی در ازای دریافت حقوق ماهانه 2000 دلار خبر داد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دو روز پیش نیز این سازمان اعلام کرده بود ترکیه در حال اعزام شبه‌نظامیان مسلح در سوریه به لیبی است.

به گفته این گروه، ترکیه برای دومین بار طی یک هفته گذشته می‌کوشد افراد مسلح را از سوریه به لیبی منتقل کند. آنکارا که شبه‌نظامیان طرفدار خود را نزدیک مرز‌های خود و به خصوص استان ادلب مستقر کرده است، مراکزی را برای ثبت نام از این عناصر جهت اعزام به لیبی برپا کرده است.

با این حال، عناصر مسلح با این تصمیم آنکارا مخالفند و برای اعزام نشدن به لیبی، در حال فرار از مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه هستند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، لیبی را میراث امپراتوری عثمانی و آتاتورک می‌داند، از همین رو تمایل خود را برای دخالت در این کشور ابراز داشته است. لیبی پس از سقوط معمر قذافی، دیکتاتور پیشین این کشور شاهد خلا قدرت و درگیری میان گروه‌های مختلف است.

دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج»، کنترل طرابلس، پایتخت این کشور را برعهده دارد. با این حال، خلیفه حفتر، یکی از فرماندهان ارتش لیبی نیز در سوی مقابل می‌کوشد قدرت را در این کشور به دست گیرد.

سراج به تازگی از ترکیه خواسته است به این کشور نیروی نظامی اعزام کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 8 دی 1398 - 17:1:1