امید به حل بحران عراق با بازگشت برهم صالح به بغداد

یک شنبه 8 دی 1398 - 12:34:13
امید به حل بحران عراق با بازگشت برهم صالح به بغداد

تهران- الکوثر: همزمان با بازگشت رئیس جمهور عراق به بغداد، منابع سیاسی عراقی اعلام کردند فراکسیون های پارلمانی درباره شخصی که قرار است فراکسیون «البناء» او را به عنوان نامزد جدید نخست وزیری معرفی کند، به توافق رسیده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برخی منابع پارلمانی عراق اعلام کردند «برهم صالح» رییس جمهور این کشور امروز به بغداد بازگشته و وظایف و مسوولیت های خود را از سر می گیرد. هم چنین امروز چند نماینده مجلس عراق خبر دادند که فراکسیون «البناء» (سازندگی) به زودی و در هفته جاری گزینه جدیدی برای سمت نخست وزیری به رییس جمهوری معرفی خواهد کرد.

هر چند نام این گزینه اعلام نشده، اما گفته می شود که همه فراکسیون ها و جناح های سیاسی مجلس و بازیگران بیرون آن با این گزینه جدید موافق هستند و برای معرفی وی به توافق رسیده اند.

نمایندگان جناح های سیاسی در مجلس عرق از وجود گشایش سیاسی در هفته جاری در مورد انتخاب نامزد نخست وزیر خبر دادند و تایید کردند، این فرد که از سوی فراکسیون البناء (سازندگی) به عنوان بزرگترین فراکسیون به رئیس جمهور معرفی می شود، مورد تایید همه جریان های سیاسی عراق است.
معاون جریان «سائرون» مورد حمایت «مقتدی صدر» در این ارتباط گفت که ائتلاف البناء در حال پیشنهاد شخصیتی مستقل و به دور از هرگونه نفوذ حزبی برای تصدی سمت نخست وزیری است.

«امجد هاشم آل العقابی» " ادامه دارد: ائتلاف البناء قرار است در نامه ای به برهم صالح، فرد جدید را که مورد توافق همه جریان ها و معترضان است، معرفی کند.
از سوی دیگر، نماینده فراکسیون «الحکمه» مورد حمایت جریان «حکیم»، امروز در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد در هفته جاری بحران سیاسی عراق با معرفی نخست وزیر جدید رفع خواهد شد.

«جاسم البخاتی» نوشت: تلاش ها از سوی افراد خردمند و عقلای ملت در راستای بازگشت برهم صالح رییس جمهوری به بغداد انجام شده است.
در همین زمینه، یک عضو «اتحادیه مهینی کردستان عراق» در مجلس این کشور خبر داد که صالح رئیس جمهوری امروز  برای انجام کارهای عادی خود به بغداد پایتخت بازگشته است.
«نصرالله سورچی» با انکار قهر و سیاسی بودن حضور صالح در شمال عراق گفت که سفر رئیس جمهوری به سلیمانیه با هدف دیدار با خانواده و بازدید از استان انجام شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 8 دی 1398 - 12:33:30