حمص میزبان جلسه هیات دولت سوریه

شنبه 7 دی 1398 - 17:7:13
حمص میزبان جلسه هیات دولت سوریه

تهران- الکوثر: دولت سوریه اعلام کرد که آخرین جلسه کابینه خود در سال ۲۰۱۹ میلادی فردا (یکشنبه) را در شهر حمص مرکز استان حمص بزرگ ترین استان این کشور در بین 14 استان دیگر سوریه برگزار می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دولت سوریه به دلیل اهمیت راهبردی شهر حمص و بررسی اوضاع اقتصادی و خدماتی آن به توصیه بشار اسد رییس جمهوری این کشور قرار است، جلسه این هفته خود را به ریاست «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه در حمص برگزار کند.

پیشتر در سال ۲۰۱۷ میلادی اعضای هیات دولت سوریه پس از خروج آخرین گروه های تروریستی از حمص از این شهر بازدید کرده بودند.

شهر حمص به عنوان شاهراه ارتباطی سوریه، شمال و جنوب این کشور را به یکدیگر متصل می کند و دربرگیری پایگاه های نظامی، دانشکده های افسری، پالایشگاه ها، نیروگاه های تولید برق، یکی از قطب های اقتصادی و نظامی سوریه است.

پس از خروج آخرین گروه های تروریستی از این شهر در سال ۲۰۱۷، دولت سوریه ۵۶ پروژه زیرساختی را به ارزش ۳۲ میلیارد لیر برای توسعه استان حمص اختصاص داده است.

استان حمص سوریه این کشور با توجه به بزرگی و گستردگی این کشور را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند.

حمص مرکز استان حمص یکی از مشهورترین شهرهای سوریه است که در مرکز این کشور جای دارد و فاصله آن با دمشق پایتخت ۱۵۰ کیلومتر است. این استان در کرانه رود عاصی (نهر العاصی) واقع است و این رود از وسط شهر می‌گذرد و جلوه خاصی به این شهر زیبا داده‌ است.

مساحت استان حمص در حدود ۴۲٬۲۲۳ کیلومتر مربع با ۱٬۸۰۳٬۰۰۰ نفر جمعیت می‌ باشد و با توجه به زمین های حاصلحیز از مناطق مهم تامین محصولات کشاورزی سوریه است.

شهر باستانی «پالمیرا» یا تدمر در ۱۶۰ کیلومتری حمص قرار دارد و بسیاری از آثار باستانی و منحصر بفرد آن توسط تروریست ها نابود و یا ربوده شد.


شنبه 7 دی 1398 - 17:6:47