روزنامه صهیونیستی: ایران ، روسیه و چین مثلث جدید قدرت در جهان هستند

شنبه 7 دی 1398 - 15:28:12
روزنامه صهیونیستی: ایران ، روسیه و چین مثلث جدید قدرت در جهان هستند

تهران- الکوثر: روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی با بی سابقه خواندن برگزاری رزمایش دریایی ایران ، روسیه و چین به تنها ماندن این رژیم در خاورمیانه اعتراف کرد و نوشت ؛ این کشور مثلث جدید قدرت در جهان را تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه صهیونیستی در گزارش خود از این تمرین دریایی اضافه کرد که رزمیشا مشترک همزمان با افزایش تنش های ایران با آمرکیا پس از خروج واشنگتن از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ انجام می شود و این در حالی است که یاران نیز به تدریج از این توافق نامه خارج می شود. 

نیروی دریایی ایران روز جمعه رزمایشی را همراه با کشورهای روسیه و چین در قسمت شمالی اقیانوس هند آغاز کرد. به گفته حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، این رزمایش چهار روزه با هدف افزایش امنیت آبراه‌های منطقه از بندر چابهار در دریای عمان آغاز شده است.

تایمز رژیم صهیونیستی تاکید کرد ؛‌تهران همزمان با تحریم های بی سابقه اقتصادی از سوی واشنگتن به دنبال افزایش همکاری نظامی با پکن و مسکو بوده است. سفرهای نمایندگان نیروی دریایی چین و روسیه در سال های اخیر نیز افزایش یافته است . این همکاری مشترک می تواند به عنوان واکنشی به مانورهای اخیر آمریکا با متحد منطقه ای خود عربستان ارزیابی شود.

به نوشته تایمز اسرائیل، تلویزیون دولتی ایران ورود ناو جنگی روسیه به بندر چابهار در جنوب ایران را نشان داد و  ورود کشتی چینی را نیز اعلام کرد. تلویزیون ایران در گزارش خود سه کشور ایران، روسیه و چین را "مثلث جدید قدرت در دریا" توصیف کرد.

پیش از این آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با اشاره به شکست طرح های این کشور برای مقابله با محور مقاومت در منطقه مدعی شد که اسرائیل در جنگ علیه ایران و نیروهای نیابتی این کشور در خاورمیانه تنها است.

تایمز اسرائیل سخنان کوخاوی را انتقاد آشکار وی از آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس توصیف کرد. 

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، آمریکا سال گذشته تحریم های سخت اقتصادی را پس از خروج از توافق هسته ای بر ایران اعمال کرد اما طرف های باقی مانده در توافق ، کشورهای چین و روسیه و سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه هستند.

رژیم صهیونیستی همواره منتقد شدید شکل گیری توافق هسته ای بوده است و پس از خروج آمریکا از برجام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اقداماتی را در جهت متقاعد کردن کشورهای اروپایی برای خروج از برجام انجام داده است.

رژیم اسرائیل همچنین در تلاش بوده تا کشورهای عربی را علیه ایران متحد کند اما اکنون به گفته کوخاوی در منطقه تنها مانده است.


شنبه 7 دی 1398 - 14:26:52