منابع بیمارستانی: ۴۳ ترکش در بدن شیخ زکزاکی وجود دارد

شنبه 7 دی 1398 - 11:56:40
منابع بیمارستانی: ۴۳ ترکش در بدن شیخ زکزاکی وجود دارد

تهران- الکوثر: دولت نیجریه در حالی به شیخ زکزاکی اجازه پیگیری روند درمان را نمی‌دهد که به گفته منابع بیمارستانی، هنوز ۴۳ ترکش در بدن وی وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عکس‌برداری رادیولوژی جدید از بدن شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه نشان می‌دهد که بر اثر شلیک نیروهای امنیتی نیجریه‌ای، هنوز ۴۳ ترکش گلوله در بدن شیخ وجود دارد.

منابع بیمارستانی و نزدیکان شیخ زکزاکی با انتشار تصویری از گزارش عکس‌برداری که در تاریخ بیست‌ودوم اکتبر (سی‌ام مهر) از بدن شیخ انجام شده، گفتند: «همانطور که می‌توان از تصاویر همراه با این گزارش مشاهده کرد، چشم چپ وی به‌طور کامل بر اثر شلیک گلوله‌ ارتش تروریست نیجریه از بین رفته است».

یکی از این منابع توضیح می‌دهد: «مرمی این گلوله‌ها از جنس سرب ساخته شده‌اند. من این را از زمانی که در شرکت صنایع دفاعی کادونا (DIC) در سال ۱۹۹۲ مشغول بودم، می‌دانستم. به من آموختند که چگونه گلوله ساخته می‌شود. بعد از تیراندازی چیزی که به بدن انسان نفوذ می‌کند، بخش سربی گلوله است».

وی همچنین افزود که باقی ماندن مرمی سربی در بدن انسان و خارج نکردن سریع آن، باعث مسمویت با سرب می‌شود که بدن را آلوده می‌کند.

در بیانیه نزدیکان شیخ زکزاکی درباره این عکس‌برداری رادیولوژی آمده است: «تمام جهان آگاه است که شیخ زکزاکی به مداوای پزشکی فوری نیاز دارد اما گروه جنایتکاران و کودک‌کُشان بدنامی که سه فرزند وی را با قساوت به قتل رساندند، عامدانه مانع رسیدن کمک‌های پزشکی می‌شوند».

این بیانیه، دلیل ممانعت دولت نیجریه از رسیدن کمک‌های پزشکی به شیخ زکزاکی را «تمایل آنها برای مرگ وی در بازداشت غیرقانونی» عنوان کرده و البته زنده ماندن وی در این شرایط را «معجزه‌ای از سوی خداوند» دانستند.

نزدیکان شیخ زکزاکی در پایان این بیانیه تاکید کردند: «این وحشی‌های وهابی قاتل که از سوی رژیم ددمنش سعودی پول دریافت کرده‌اند، هر کاری می‌توانستند برای قتل شیخ زکزاکی انجام دادند. تاریخ قطعا چنین اوج قساوت و وحشی‌گری وهابی‌های قاتل را ثبت می‌کند».

  شیح زکزاکی بعد از دستگیری در دسامبر ۲۰۱۵ به مدت دو سال بدون محاکمه بازداشت بود تا اینکه دادگاهی در نیجریه سال ۲۰۱۸ اتهاماتی ساختگی علیه او مطرح کرد. 

چندی پیش، ۱۸۷ پزشک ایرانی و غیرایرانی با اشاره به شاخص‌های حیاتی و معاینات بالینی رهبر جنبش اسلامی نیجریه درباره فراگیر شدن مسمومیت سربی در خون و بافت‌های بدن شیخ ابراهیم زکزاکی هشدار دادند و تاکید کردند وی باید هرچه زودتر به یک بیمارستان تخصصی منتقل شود.


شنبه 7 دی 1398 - 11:55:51

پربازدیدها