بثینه شعبان : نفت سوریه از چنگ آمریکا آزاد خواهد شد

جمعه 6 دی 1398 - 14:4:41
بثینه شعبان : نفت سوریه از چنگ آمریکا آزاد خواهد شد

تهران - الکوثر : مشاور سیاسی و رسانه ای ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد، سوریه سرزمین و نفت خود را از چنگ آمریکا، ترکیه و هر متجاوز دیگری آزاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی «بشار اسد» در مصاحبه با شبکه لبنانی المیادین که امروز (جمعه) پخش شد، با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخ همواره ثروت ملت ها را غارت کرده است گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با صراحت می گوید نفت عراق و سوریه را می خواهد و هیچ احترامی برای حاکمیت ملی کشورها و قوانین بین المللی قائل نیست.  

مشاور بشار اسد با اشاره به اینکه آمریکا با نقض حاکمیت ملی سوریه، نفت این کشور را سرقت می کند افزود : دولت سوریه تدابیر قانونی را در برابر اقدام آمریکا برای سرقت نفت و منابع سوریه بررسی می کند وعلیه آمریکا در سطح بین المللی شکایت می کند.  

بثینه شعبان تصریح کرد : آمریکا از حقوق بشر به عنوان بهانه ای برای دخالت در امور کشورها استفاده می کند و کشورهای جهان به این نتیجه رسیده اند که باید از سلطه نظامی، سیاسی و اقتصادی آمریکا که ابعاد استعماری دارد، نجات پیدا کنند. 

مشاور بشار اسد درباره ادامه اتهام زنی علیه سوریه در مورد استفاده از سلاح شیمیایی خاطر نشان کرد: رسانه های بین المللی تحت سلطه همان کسانی هستند که جنگ علیه سوریه را اداره می کنند و آنچه درباره پرونده سلاح های شیمیایی منتشر شد، باعث شده است تا سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعتبار خود را از دست بدهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 6 دی 1398 - 13:33:18