المیادین: رئیس جمهور عراق، تهدید به استعفا کرده است

دو شنبه 2 دی 1398 - 8:35:59
المیادین: رئیس جمهور عراق، تهدید به استعفا کرده است

بغداد- الکوثر: ساعاتی بعد از آنکه فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق از معرفی نامزد خود برای نخست‌وزیری خبر داد، منبعی نزدیک به رئیس جمهور عراق مدعی شد که احتمال دارد برهم صالح استعفا دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این منبع شامگاه یکشنبه به شبکه المیادین گفت برهم صالح تلویحاً گفته است اگر نامزدی برای نخست‌وزیری تحمیل شود و مورد موافقت عراقی‌ها نباشد، آماده است که از سمت خود استعفا دهد.

به گفته این منبع عراقی، رئیس‌جمهور عراق منتظر پاسخ رسمی پارلمان است تا فراکسیون اکثریت، نام نامزد را بر اساس سه شرط مشخص کند.

ائتلاف البناء عراق عصر یکشنبه در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور این کشور از وی خواست «قصی السهیل» را به عنوان نامزد این ائتلاف برای تصدی نخست‌وزیری به پارلمان معرفی کند. البناء گفته است که این ائتلاف، فراکسیون اکثریت است و نامزد آن باید برای رأی‌گیری در پارلمان معرفی شود.

با پایان مهلت پانزده روزه پارلمان عراق به رئیس‌جمهور این کشور جهت معرفی نامزد نخست‌وزیری، اختلاف بر سر ماده 76 قانون اساسی عراق و تفسیر این قانون بیشتر شده است و برهم صالح برای اینکه به اختلاف‌ها خاتمه دهد، از دادگاه عالی قانون اساسی خواسته، در این باره توضیح دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 2 دی 1398 - 8:35:45