شیخ اسد قصیر : بصیرت در جوانان مهمتر از علم و ایمان است

چهار شنبه 2 مهر 1399 - 18:14:32

تهران- ویژه الکوثر: پژوهشگر ارشد اسلامی تاکید کرد جوانان باید بصیرت داشته باشند و بصیرت مهمترین چیز در شخصیت یک جوان به شمار می آید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، استاد اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت :« جوان اگر متدین باشد به معنای این نیست که با بصیرت است ، اگر تحصیل کرده باشد به معنای این نیست که بصیرت دارد چرا که بصیرت با دین و دانش تفاوت دارد. ممکن است یک جوان ایمان بسیار قوی داشته باشد اما بصیرت نداشته باشد.» 

شیخ قصیر افزود :« بصیرت ، خردورزی است و با خرد می توان هر چیزی را سر جای خود قرار داد و هر کاری را به موقع انجام داد. بنابراین اگر جوانی بصیرت داشته باشد همه امکانات و توانمندیهایی را که در اختیار دارد در جای درست مورد استفاده قرار خواهد داد و اگر جوانی بصیرت نداشته باشد ممکن است توان جسمانی و نظامی خود را در جایی مورد استفاده قرار دهد که در جهت خدمت به دشمن صهیونیستی باشد مانند جوانانی که به داعش پیوستند. چنین شخصی اگر بصیرت نداشته باشد ممکن است به آمریکا خدمت کند.»  

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد :« قرآن چنین کسانی را به «الاخسرین اعمالا» زیانکارترین مردم توصیف می کند ، جوانانی که نیرومند هستند و حقوق خود را مطالبه می کنند مانند آنچه در عراق رخ می دهد ، حقوق خود را می خواهند اما چون بصیرت ندارند رسانه های آمریکایی ، رسانه های وهابی و رسانه های دیگر آنها را فریب می دهند. و به جای اینکه از این قدرت و توان خود برای مطالبه حقوق خود استفاده کنند  کشورشان را ویران می کند. موسسات و اماکنی را تخریب می کنند که مال مردم است و گمان می کنند کار درستی انجام می دهند.» 

شیخ اسد قصیر تاکید کرد :« امام حسین علیه السلام بر همین اساس حضرت عباس علیه السلام را جوانی با ایمان قوی و بابصیرت توصیف می کردند. عباس علیه السلام با بصیرتی که داشت می دانست دشمن اموی چگونه می اندیشد و چه هدفی را دنبال می کند.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 1 دی 1398 - 15:35:24