سناتور گراهام: آمریکا از افغانستان خارج می‌شود

سه شنبه 26 آذر 1398 - 8:9:50
سناتور گراهام: آمریکا از افغانستان خارج می‌شود

تهران- الکوثر: سناتور لیندسی گراهام گفت رئیس‌جمهور ترامپ طی روزهای آتی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را اعلام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سناتور لیندسی گراهام که به افغانستان سفر کرده است گفت: ترامپ می‌تواند تعداد نیروهای آمریکایی را از 12 هزار تن به 8600 تن کاهش دهد.

وی افزود: با توانمند شدن نیروهای امنیتی افغان تعداد نیروهای آمریکایی لزوما کاهش خواهد یافت.

گراهام گفت به رغم مخالفت اولیه‌اش با عقب‌نشینی از افغانستان، از ایده ترامپ حمایت کرده است چون به این باور رسیده که 8600 نیروی آمریکایی می‌توانند تضمین کنند که افغانستان دیگر پایگاهی برای حمله مجدد به خاک آمریکا نخواهد شد. سناتور کارولینای جنوبی افزود، خروج آمریکا از افغانستان باید مشروط باشد و طالبان باید  به قول‌هایی که در طول مذاکرات داده است، وفادار بماند.

او تاکید کرد: هدف ما خروج است اما هدف غایی ما انجام این کار در باثبات ‌ترین حالت است بنابراین مجبور به بازگشت نبوده و وجهه و موضع خود را در سراسر جهان تضعیف نکرده‌ایم.

با این حال گراهام گفت به طالبان به عنوان یک نیروی ضدتروریسم نمی شود اعتماد کرد. او تاکید کرد: دیوانگی است که آمریکا اجازه دهد طالبان این تضمین را به ما بدهد که القاعده و داعش بازنمی‌گردند و به تهدیدی برای متحدان ما و خاک آمریکا تبدیل نمی‌شوند.

گراهام هدف اصلی سفرش را به کابل ارزیابی چگونگی کاهش مسئولانه نیروهای آمریکایی در افغانستان اعلام کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 26 آذر 1398 - 7:56:24