هشدار دختر شیخ زکزاکی درباره وضع سلامتی پدرش

یک شنبه 17 آذر 1398 - 18:53:39
هشدار دختر شیخ زکزاکی درباره وضع سلامتی پدرش

تهران- الکوثر: دختر شیخ زکزاکی با اشاره به وضعیت او در زندان، گفت: وضعیت سلامتی شیخ بسیار بد است و لازم است فشار بیشتری بر حکومت نیجریه وارد شود تا شیخ را بدون شرط آزاد کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان مردم‌نهاد کانون همبستگی فرزندان شاهد، به منظور حمایت از «شیخ ابراهیم زکزاکی» و زمینه‌سازی آزادی و درمان ایشان، کنفرانس خبری را با عنوان «چهارمین سال جنایت زاریا و مطالبه آزادی شیخ زکزاکی» و با حضور «سهیلا زکزاکی» دختر شیخ زکزاکی و «ناصر عمر صافر»، پزشک معالج ایشان از نیجریه، برگزار کرد.

در این کنفرانس خبری، دختر شیخ زکزاکی با اشاره به وضعیت سلامتی شیخ و همسرش اظهار داشت: وضعیت سلامتی این دو نفر هر روز در حال افول است چراکه آنها در حادثه زاریا (در دسامبر 2015) به شدت مجروح شده‌اند و مشکلات آنها همچنان ادامه دارد.

دختر شیخ زکزاکی ادامه داد: مشکلات شیخ منجر شده تا ایشان در طول این مدت چندین بار سکته کند و علاوه بر آن دچار مسمومیت سرب و کادمیم شود. وضعیت همسر او نیز به گونه‌ای است که دیگر نمی‌تواند به درستی راه برود.

وی افزود ما اکنون از وضعیت دقیق شیخ زکزاکی در زندان بی‌اطلاعیم. تصمیم به انتقال ایشان به زندانی که بسیاری از زندانیان آن پس از آزادی دارای مشکلات جدی سلامتی می‌شوند، یک وضعیت بسیار خطرناک به حساب می‌آید، لذا لازم است فشار بیشتری بر حکومت نیجریه وارد شود تا شیخ را بدون شرط آزاد کنند و این ظلم غیرانسانی را خاتمه دهند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 17 آذر 1398 - 18:52:21